Nedfrysta embryon på grund av Covid-19
Spännande! :) Du får uppdatera hur det går. Sahlgrenska har tidigare gått ut med att det är semesterstängt v 28-31 om jag inte minns fel.
Spännande! :) Du får uppdatera hur det går. Sahlgrenska har tidigare gått ut med att det är semesterstängt v 28-31 om jag inte minns fel.
Den är beräknad till mitten av nästa vecka, jag ska inte stimulerad har de sagt så antar att det är därför det kan finnas en chans att komma intill! Vore skönt att få ha testat återföring en gång innan sommaren! Men det vill ju självklart alla så vi får hoppas att de kan klämma in alla som blivit påverkade innan sommaruppehållet!
Håller tummarna för både ägglossning och att det finns tid för återföring!
Wow vad kul för er båda att vara ruvare!
Håller tummarna för att allt ska gå bra och att ni får ett plus på stickan :)
Blomman2020: det du skriver om dina blastocyster var jag heller inte medveten om. Hoppas det är ovanligt att det är så. Annars är jag orolig för att det inte kommer räcka med mina blastocyster.
Men med tanke på att de inte sagt något om det borde det väl inte vara så vanligt?
Trädet91: jag har också hört att det ska gå jättesnabbt vid återföringen, men det är väl skönt för då hinner de förhoppningsvis med många återföringar :D
Jag har lite dålig koll på när man ska testa då jag inte varit i det skedet än men det måste vara svårt att vänta på det.
Ni får gärna berätta när ni börjar känna symtom. Jag är supertaggad på återföring för min egen del och glädjs verkligen åt att ni fått göra det!
Ja precis, rd1 är dagen efter återföringen.
Nu är min blödning här och jag började med Progynon igår. Den kom lite tidigare än jag trodde men hoppas vi får tid för återföring ändå.
Det ser positivt ut! :) Håller tummarna!!
Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)
Jättestort grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara :D hoppas allt kommer gå bra för er!
Jag är jätteglad för jag fick göra min återföring så jag är nu ruvare för första gången och längtar tills jag får testa också. Helt plötsligt går ju tiden hur långsamt som helst!
Åh!! Vilken glädje! Stort grattis!! :D
Det låter lovande med hcg stegring! Håller mina tummar för att allt går bra! Tror du att ni kommer hinna med det tidiga ultraljudet innan Sahlgrenska stänger för sommaren? För visst är det u v. 8 som det skall göras?
Nu ruvar jag också! Allt såg fint ut. Testdag blir den 4/7. :)
Åh det förstår jag! Inte det minsta konstigt att känna en massa oro. Håller tummarna!
Vad kul att du också är ruvare, önskar dig lycka till! :D
Jag har min testdag idag och testade positivt med både clearblue digital och en liten sticka, känns helt overkligt!
Jag fick till mig att eftersom mitt UL kommer under Sahlgrenskas semesterstängning ska jag dit först vecka 32 då de börjar med UL igen och då kommer jag förhoppningsvis vara i v 11, men jag ska kontakta MVC i min hemkommun för kontroll innan det :)
Vad härligt att det gick bra! Nu hoppas vi på det bästa!! :)
Jag började få bruna flytningar idag, känner att ömheten i brösten börjar minska men det är bara att vänta och se hur det utvecklar sig.
Har inte direkt några symptom eller så. Lite svag molvärk någon gång men känner överlag lite, vilket får mig att tänka att det nog inte tagit sig den här gången. Men vet ju att jag bara är på ruvardag 4 och att många inte får symptom så tidigt.
Hade ni andra mycket symptom under ruvardagarna?
Håller tummarna för att allt är bra. Blödningar är ju verkligen vanligt. Har du något ultraljud inbokat snart?
Tyvärr tog det sig inte för oss den här gången. :( Nu blir det paus (förmodligen till september) då vi förhoppningsvis kan få tillbaka vår sista blastocyst. Hoppas det går bra för er andra! Håller tummarna :)
Tack! Jag var på Sahlgrenska idag och pratade om nästa insättning. De hade ganska fullbokat i augusti så det blir troligtvis i mitten på september. Känns lite långt tills dess just nu men snart är semestern här och då går det säkert mycket fortare!
Jag var också väldigt orolig men sedan tänkte jag att jag ändå inte kan påverka något utan det är bättre att försöka njuta av tanken på att man bär på ett litet liv i magen istället. Hoppas att din lilla krabat vill hänga sig kvar istället :)
Tack, det hoppas jag med! Hur går det för dig? Var du också på ultraljud idag?