Anonym (Grusis) skrev 2020-04-27 20:46:59 följande:
Tack för härlig information! Förstår att du hoppats på mer, det hade jag också gjort. Tänker ändå att det är endast ett guldägg som krävs, som alla skriver här.
Jag tillhör Sahlgrenska och tycker att jag fått dåligt med information kring det mesta, ärligt talat. Det märks att de gör detta på löpande band. Har träffat tre olika läkare på tre besök och känner att de inte ställer några som helst bakgrundsfrågor. Lite trist att min sambo inte kan vara med på besöken.
Hur gick äggplocket? Jag är ganska nervös inför det... Både smärtan, men också resultaten.
Ett litet pepp är att Läkare nr 2 berättade att frysta embryon som klarar både frys och upptining har ca 10 procent högre chans till graviditet. Tycker att min inställning till detta går upp och ner. Ibland är jag helt övertygad om att det kommer gå åt pipsvängen och nästa stund kan jag känna en liten gnutta hopp. Oavsett är jag väldigt glad och tacksam över att få 3 försök nästan gratis.
Jag är också på Sahlgrenska. Jag har haft samma läkare vid första besöket och vid ultraljudet, denna var dock inte med på ägguttaget. I det hela upplever jag inte någon informationsbrist, jag är mest nyfiken på allt detta med corona och det förstår jag att de inte vet så mycket om än. Tycker också det är tråkigt att sambo inte får vara med, min hade verkligen velat det!
Äggplocket gick jättebra. När de la lokalbedövning kändes det som mensvärk i tre sekunder och sedan när de plockade ut äggen så stack det till lite och självklart kändes det men var inte alls så farligt som jag först trodde att det skulle vara. Jag blev så fascinerad över att samtidigt se äggen de plockade ut på en skärm att jag inte tänkte så mycket på om det kändes eller inte. En barnmorska höll mig i handen och småpratade och peppade mig med så det kändes tryggt!
Åh hoppas att läkaren har rätt i det! Det borde ju stämma annars kan nog inte en läkare komma med ett sådant påstående :D ja det är verkligen generöst med tre försök så det har du rätt i att man verkligen ska vara tacksam för! :)