Inlägg från: Vemvetintejag |Visa alla inlägg
  • Vemvetintejag

Bim juni 2020

Halloj!

Hoppar in här från maj-tråden. Får min mens när som helst idag så bim borde bli 16 juni för mig!

Blir andra försöket med första barnet. Känns svinjobbigt för har absolut noll tålamod, men ska inte gnälla finns ju de som försökt bra mycket längre än jag. Men hade en riktigt dålig dag igår med blankt test och lite gråt!

• Vemvetintejag
    fruitloop skrev 2020-06-01 13:15:08 följande:

Börjar få höjning på ÄL-testerna nu :D Tror ägglossningen sker om 2-3 dagar. Kör varannan dag hela tiden nu. Har ätit rosenrot sen CD1 (CD13 idag). Någon annan som äter rosenrot? Ska bli spännande att se om jag känner av ÄL mer tack vare dem. 

Använder rosenrot denna månad, har fått rejäl stegring idag på äl-test CD 16. Känner av ägglossningen mindre än vad jag brukar göra! Brukar kunna känna tydligt men inte nu. Kanske kommer?
  • Vemvetintejag

Någon som är kring äl+7? Hur har ni det med symtom?

Jag känner absolut ingenting... så tråkigt, men hoppas ju ändå!

• Vemvetintejag
    Maramba skrev 2020-06-09 22:14:38 följande:

Jag är på ÄL+8. Känner absolut inget heller. Förra månaden spände och drog det i livmodern till och från, men inget alls nu. Eventuellt märker jag av mer flytningar än vanligt men det är kanske bara inbillning för jag letar symptom.

Tog faktiskt ett test imorse. Helt blankt. Kommer ta ett nytt imorgonbitti om jag känner mig själv rätt :P

Tänker du testa ngt innan bim?

Egentligen vill jag vänta till bim, testade så många gånger förra månaden det blev så påfrestande för mig! Men ska iväg på fest i helgen så kommer nog ta ett testa-tidigt innan dess bara utifall att! Men är nästan tvärsäker på att det inte kommer vara något.
  • Vemvetintejag
    Trio2021 skrev 2020-06-09 22:24:05 följande:

Jag är på exakt äl+7 idag! Jag har ont i magen, varje dag till och från en ÄL! Men det är det enda! Jag testade idag bara för skojs skull, superduper blankt såklart! Måste sluta testa för tidigt, men man kan ju inte låta bli.. ska ta ett på lördag iallafall tänkte jag!

Kul att vi är på samma! Jag var nära på att testa idag men väntar till helgen. Har du barn sen innan? Hade du värk i magen innan du plussade då också?
  • Vemvetintejag
    Trio2021 skrev 2020-06-09 23:29:22 följande:

Ja så spännande! Åh förstår det! Tänkte också prova ett testa tidigt igen på lördag morgon, för ska iväg på festligheter sen och hade gärna velat veta om det går :D vilket test har du?

Ja jag har två sedan innan, en 7 åring och en 1,5! Vill säga att jag minns hur det kändes men nej jag minns ingenting hur det kändes sist! Och du ?

Jag har testa tidigt från rfsu! Jag har inga barn sen innan, det här bli andra försöket med första barnet. Förra månaden var jag helt tokig och testade hela tiden och kände alla symtom i världen ungefär, haha. Denna månad är det mycket lugnare både i kropp och knopp!
  • Vemvetintejag
    Maramba skrev 2020-06-10 08:21:53 följande:

Förstår att du vill testa innan fest, skulle jag också gjort.

Jag testade negativt nu på morgonen igen, äl+9.

Tog du ett testa tidigt eller vanligt? Håller tummarna för dig ändå!
  • Vemvetintejag
    Trio2021 skrev 2020-06-10 09:31:17 följande:

Jag förstår det! Man blir ju knäpp av att testa så mycket , men samtidigt är det så svårt att låta bli! Skönt att du hittat ett lugn, det hoppas jag också göra nästa månad ifall det inte blir något nu :) beställde hem rfsu testa tidigt igår! Får se om de ger något på lördag :)

Spännande! Håller tummarna för dig! Jag ska ta på fredag... föreställer mig verkligen att det ska vara negativt bara för att bli så lite besviken som möjligt.
  • Vemvetintejag
    Maramba skrev 2020-06-10 11:34:07 följande:

Tack! Det är testa tidigt. Jag har ett gäng billiga stickor och tar nog ett nytt imorgon :)

Jag tog ett testa tidigt nu ändå, min sambo tyckte jag skulle göra det. Superduperblankt. Visste ju det men ändå trist!
  • Vemvetintejag
    Maramba skrev 2020-06-10 13:14:19 följande:

Tråkigt! Hur många dagar efter ägglossning är du?

Är på +8 idag bim -6 typ?
Svar på tråden Bim juni 2020