• Anga

Bim juni 2020

Jag fick utslag på ÄL testet i söndags på morgonen och hade ÄL värk på kvällen sen (fast vet inte om jag har värk innan, under eller efter ägget släpper). Tycker det är så svårt att veta när jag verkligen är mest fertil. Vi hade sex i lördags, söndags och igår. Borde vi ha det idag också eller är fertila fönstret förbi? Kan ju ha det ändå men maken kommer hem sent så då får jag ligga vaken till 00 haha..

• Anga
    Anonym (Majs) skrev 2020-06-09 14:13:44 följande:
    Håller med! Tycker det är sjukt svårt. Om man tempar så ser man ju när ägget släppt (är för snål för att köpa en termometer dock haha). Om jag var du skulle jag ta ett till äl-test idag för att vara säker på att stegringen är borta, och då kan du ju anta att ägget släppt mellan i söndags och igår kväll typ. Spermierna från igår träffade nog på ägget ;)
    Ja så himla svårt. Jag har tempat också men jag tror inte att det blir så bra (har en ettåring som kryper in i vår säng kl 05 och vrider och vänder så jag försöker tempa där vid 05 men hon försöker då ta den och man ska ju ligga helt still så jag kan inte lita på tempen hehhe..Men borde ju inträffat runt söndagskvällen eller natten kanske. Ja jag hoppas dom stötte på varandra haha! Men bra tips med att ta ÄL test igen. Tog inga fler efter glad gubbe för instruktionerna sa att man inte ska ta fler men kanske borde det bara för att se om det gått ner. Stort tack Tyst
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-10 13:42:33 följande:

Dag 6 med detta resultat! Alltså, DAG 6?!

Du har tagit ett gravtest eller? 
    Jag tog ÄL test när jag blev gravid med dottern och fick positivt i typ 1-2 veckor i streck och fatta nada. Men tog sen ett gravtest och det var ju positivt, så det var det som gav utslag på ÄL testen.
  • Anga

Jag är på BIM-11 och det känns som den längsta väntan som finns. Någon annan som har länge kvar tills ett test blir aktuellt? Hur tidigt kan man börja testa utan att slösa hur många som helst hehe. Hur tidigt kan man få utslag? 

• Anga
    ESemlan84 skrev 2020-06-10 14:49:11 följande:
    Jag är också runt bim-11. Jag funderar på att börja testa på att börja testa på tisdag, äl+10 då. Brukar testa än+12 och fått korrekta positiva/negativa test då. Men nu kliar det i fingrarna så jag kommer nog testa tidigare den här månaden.
    Ja det kliar verkligen i mina fingrar också. Vill inte göra massa negativa test för tidigt heller.. känns som jag kommer bli ledsen i onödan om det visar negativt efter så kort tid. Jag får försöka hålla mig till nästa torsdag, om en vecka bim-3 då. Känns säkrare. Får se om jag kan hålla mig så länge Tyst
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-10 14:10:58 följande:

Känns omöjligt att vara gravid, är på CD 26 idag och brukar alltid gå positiva äl test sent i cykeln (runt dag 18--19) oftast. Tempen ligger lågt dessutom för att vara jag. 36,38 både igår och idag.

Jag tänker om du kanske haft ÄL mycket tidigare än vanligt, så att du missat med testerna och att nu ger dem utslag för HCG? Men du hade tagit ett test va, så det kunde uteslutas?
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-10 14:10:58 följande:

Känns omöjligt att vara gravid, är på CD 26 idag och brukar alltid gå positiva äl test sent i cykeln (runt dag 18--19) oftast. Tempen ligger lågt dessutom för att vara jag. 36,38 både igår och idag.

Jag tänker om du kanske haft ÄL mycket tidigare än vanligt, så att du missat med testerna och att nu ger dem utslag för HCG? Men du hade tagit ett test va, så det kunde uteslutas?
  • Anga
    Anonym (91a) skrev 2020-06-11 13:38:07 följande:
    Det vet jag inte. Jag började testa den 3e vilket var cykeldag 19 för mig och då var det negativt med RFSU. Fick positivt på clearblue på fredagen och sen varje dag efter det. Men RFSU's tester är ju negativa. Borde inte dom också visa positivt vid graviditet iså fall?
    Ja, alltså det låter ju knepigt att du haft positivt så länge på ÄL. Men är det någon särskild anledning till att du inte vill göra ett gravtest? Då kan du iallafall utesluta det och kanske ta kontakt med en gyn och se vad dem tror det kan bero på. Det är bara vissa test som ger utslag på HCG på ÄL test. När har du bim?
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-13 18:58:38 följande:

Alltså, om jag har så mycket LH hormoner i blodet men att ägget inte släpper, borde inte Rfsu's tester också visa positivt då?

Jag fortsätter att få positivt på cb's ältester även idag, dag 8 idag

Låter som att ditt cb test är trasigt/defekt?
  • Anga

Trodde inte jag skulle bli så uppslukad av det här och är bara på första försöket. BIM-6 idag och tog ett gravtest igår (haha jag vet). Såklart negativt men jag kunde inte hålla mig alls och har massa hemma från när dottern blev till så jag tänkte äsch jag kanske blir först med att få + så tidigt haha. Icke. Nu ska jag försöka hålla mig till onsdag iallafall bim-4. Vill helst hinna se positivt till midsommar morgonen då vi ska bort på midsommarfirande och vill veta om jag kan skåla i champagne eller pommac. Hoppas på pommac Tungan ute Någon annan runt samma bim? Hur känner ni?

Svar på tråden Bim juni 2020