• Anga

Bim juni 2020

Emelie 01 skrev 2020-06-15 10:26:53 följande:
    Jag är också helt stimmig. Väntan på BIM är olidligt långt och jag vill bara testa hela tiden Skrattande Jag har bim på söndag och kommer testa torsdag eller fredag morgon för att se hur jag ska dricka på vår midsommarfest Drömmer Förhoppningsvis blir det ju positivt men jag har inte tidigare plussat i förväg. Min senaste graviditet tog det till en vecka efter BIM innan pluset kom. 
    Okej! Hoppas det ger utslag tidigare denna gång :) Då har vi BIM med en dags skillnad. Tycker tiden går väääldigt lååångsamt haha Tyst
  • Anga
    fruitloop skrev 2020-06-15 09:57:52 följande:

Vad tror ni? ÄL+12

Har beställt andra tester nu, då testlagret verkar ge mig spök hela tiden :(

men detta ser ju ut som streck?
    Jag kanske skymtar något men ser inte så bra. Men jag har förstått att det ofta syns mer i verkligheten än vad som syns efter uppladdning på FL. Håller tummarna för dig att de andra testerna visar mer tydligt!
  • Anga

Hur räknar man ÄL+ dagar? Räknar man från positivt ÄL test eller dagen/2 dagar efter? Jag vet ju inte exakt när ägget släppt.. Jag hade positivt ÄL test söndag morgon 7/6 med ÄL värk senare på kvällen. Räknar jag då från den dagen? Är jag på Äl+9 då? 

• Anga
    Emelie 01 skrev 2020-06-16 14:23:02 följande:

Har någon här i gruppen testat, Bidrottningsgele, munkpeppar eller rosenrot för att bli gravida? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? 

Är sugen på att testa detta när mensen kommer denna månaden, för tyvärr känns det redan som den är på ingång. 

Jag tog bidrottninggele när jag blev gravid med dottern förra året. Jag tog det iom första försöket då vi ville ha barn direkt efter bröllopet så jag tänkte att jag tar det direkt då jag hört kompisar som blivit gravida när dem ätit det. Sen vet jag ju inte om jag hade blivit det ändå men min svägerska tog det med båda barnen när hon inte blivit gravid på 2 resp 3 månader på båda barnens försök och blev det alltså första försöket med bidrottninggele med båda barnen. Och samma med mig då. Samt en kompis som tog det när hon hade försökt i 5 månader. Så från mitt perspektiv funkar det men det är ju svårt att säga för massa andra faktorer ska ju klaffa Tyst (jag tar det dock inte denna månad då vi lite spontant försökte runt ÄL och jag hann inte köpa hem det. Men kommer absolut göra det om jag inte blivit gravid nu BIM-5.)
  • Anga
    BIM Juni 2020:

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

Anga 22/6, 28 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Milor, 24/6, 27 år, första barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

Sbina86, 25/6, 33år, tredje barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Abrakadabra, 27/6, 28 år, första barnet

Baconpie, 27/6, 35 år, första barnet
  • Anga
    Emelie 01 skrev 2020-06-16 21:40:53 följande:
    Okej låter ju som att det vore värt att testa i alla fall.

Jag får invänta BIM annars handla hem.

Hur tog du tabletterna då? Hela cykeln eller bara mellan mens och ÄL ?
    Jag tog dem (apiforce beställde från graviditetskollen) från första dagen på mensen fram tills ägglossning. Varje kväll. Tror det står morgon på instruktionerna på burken men fick tips om att ta på kvällen för bättre effekt. Sen slutar du när du har ägglossning och sen väntar på förhoppningsvis ingen mens Glad
  • Anga
    Emelie 01 skrev 2020-06-17 10:54:12 följande:
    Tack så mycket, jag beställde idag. Känner att mensen är på ingång så lika bra att ha dem redo. Jag testar samma som du så får vi se om det ger effekt Flört tusen tack för bra feedback
    Håller tummarna att det funkar lika bra för dig Glad
  • Anga

Tänkte hålla mig och testa på fredag men köpte ett tidigt gravtest nu på lunchen som jag tänkte testa med imorgon. Fler som ska testa imorgon? 
    Är då på ÄL+10 BIM-4. 

• Anga

Tog ett testa tidigt på ÄL+10 igår som blev negativt. Har BIM på måndag så det är bara invänta mensen och försöka igen. Grattis alla som plussat!

• Anga
    Undrandee skrev 2020-06-23 08:15:06 följande:
    Kul att flera ser, vågar inte riktigt hoppas ännu känner jag, men samtidigt gör man ju det! :)

Har läst fler inlägg där folk råkat ut för spökstreck, men tycker ändå att detta är blått?

Jag ser definitivt ett streck (och då brukar IRL vara tydligare än bild). Jag sa ju att LH stickorna kan känna av graviditet när du fick sådär många positiva flera dagar i rad! Grattis!
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-23 08:55:15 följande:
    Hehe ja kanske var så men vågar inte riktigt ropa hej ännu känner jag. Borde iså fall vara vääldigt tidigt och började få positiva äl tester för någon vecka sedan. känns ändå för tidigt för dom att känna av ev. graviditet redan då, eller?

:)
    Förstår det. Alltid lite nervigt det där Glad För mig så blev dom positiva efter ca 12 dagar vet inte hur tidigt du fick det. Jag håller iallafall alla tummar för dig!
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-23 14:12:15 följande:
    Fy fan för sån här psykisk terror... jag trodde verkligen att det var min tur nu :(
    What? Trodde helt klart att det var positivt, det där testet du la upp hade ju ett streck.
    Förstår att det måste vara jobbigt. Jag fick gå med i juli tråden då det inte gick för mig denna månad. Du får väl känna om ni ska ta en paus och sexa på som vanligt och se om det går bättre. Kanske pausa sommaren om det känns jobbigt?
    kramar till dig.
  • Anga
    Undrandee skrev 2020-06-23 14:12:15 följande:
    Fy fan för sån här psykisk terror... jag trodde verkligen att det var min tur nu :(
    What? Trodde helt klart att det var positivt, det där testet du la upp hade ju ett streck.
    Förstår att det måste vara jobbigt. Jag fick gå med i juli tråden då det inte gick för mig denna månad. Du får väl känna om ni ska ta en paus och sexa på som vanligt och se om det går bättre. Kanske pausa sommaren om det känns jobbigt?
    kramar till dig.
Svar på tråden Bim juni 2020