Inlägg från: Anonym (Önskarochlängtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskarochlängtar)

Bim juni 2020

milor skrev 2020-06-24 11:33:01 följande:

BIM idag, ingen mens i sikte. Vågar knappt säga det men känns annorlunda den här gången och tempen har fortsatt att stiga..!

Åh så spännande!! Hur känns det annorlunda? Många säger just det. Och jag vet inte, jag känner det också annorlunda denna gång. Men det är mest för de där sticken jag fick, som jag tror kan ha varit att ägget fäste? Har alltid varit så skeptisk till att man skulle kunna känna. Har ingen aning om det är något för mig. Men sedan dom stickningarna har jag ändå haft lite känningar varje dag, är svullen och SÅ mycket humörsvängningar. Vi får se, jag kanske skapar det själv för att jag längtar så mycket.
    Apoapo skrev 2020-06-24 14:13:42 följande:

Så spännande! När har du tänkt testa?

Jag väntar på BIM i början av juli nu.

jag har tänkt att jag kanske testar på lördag morgon, om inte mensen kommit innan dess, eller söndag...är så rädd att bli besviken både av mens och av negativt test...

Brukar du testa redan innan bim? Jag fick hem nya test idag, men köpte inte tidiga utan vanliga....just för att jag ska hålla ut till bim och inte testa innan
    Apoapo skrev 2020-06-24 15:17:56 följande:

När jag blev gravid förra gången gjorde jag de. Tycker det är rätt kul att testa ändå. Haha. Plussade några dagar innan BIM då.

Men är ju bättre att vänta egentligen. Men man blir ju så otålig!

Är sjukt otålig, men jag lever nog på hoppet lite till och hoppas att de små känningarna är något litet, och inte pms. Jag brukar inte ha pms alls. Mensvärk dagen innan mens. Men nu fick jag ett stick I livmodern som varade i ca 10 sekunder på ÄL+7 på kvällen, dagen efter stack det ganska mycket hela dagen. Sedan har det avtagit och kan känna något litet stick ibland + lite molvärk. Alltså började det redan 7-8 dagar innan bim denna gång, annars 1 dag innan och lite ömma bröst.

Jag vet inte jag...
    milor skrev 2020-06-24 16:51:27 följande:

Har ända sen äl+4 haft molvärk och det brukar jag inte ha så tidigt, det brukar komma dagen innan eller timmarna innan mens. Sen i söndags (äl+10) har jag fått så himla ont i ryggslutet, legat vaken på nätterna för att det gör så ont. Det brukar jag aldrig ha! Brösten är mer ömma än vanligt. Men det tydligaste är att jag brukar ha humörsvängningar redan 3-5 dagar innan mens, så pass mycket att det känns i hela kroppen att det är hormonerna som styr mig och inte jag. Den här gången känner jag mig HELT som vanligt, till och med min sambo har reagerat haha! Och som sagt, i två dagar har tempen börjat klättra uppåt istället för neråt!

Jag ska testa ikväll!

Åh så spännande! Lycka till med testet!

Har också haft stickningar och molvärk mycket längre än vanligt. Men jag är som sagt jätterädd att jag inbillar mig.
    milor skrev 2020-06-24 20:04:23 följande:

Visst anar man ett streck där? :O Var tvungen att ta två för min sambo tror mig inte just nu!

Tycker mig också se svaaaagt på båda testerna!
    Apoapo skrev 2020-06-24 20:35:11 följande:

Jag känner efter så mycket. Varje månad känns de som att så här har de aldrig känts innan....

Jaa...det känns inte helt ovanligt...som att man framkallar riktiga symtom fast man inte är gravid. Jag är ganska inställd på mens faktiskt, väntar med att testa
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-25 10:33:13 följande:

Då var j***a mensen här!! Denna månaden hade vi verkligen prickat in äl tyckte vi och jag kände alla möjliga symptom men blev inget:( Börjar bli så tröttt på det här. Vi har försökt i 7 MÅNADER!! Vet att många kämpar mycket längre och jag har respekt för det, men det är sjukt jobbigt att månad efter månad få negativt resultat. Tycker det e rätt länge och behöva vänta ett år innan man kan söka hjälp:(

Men men nu ska jag deppa lite och gå över till ännu en tråd här på fm. Stort grattis till alla er som plussat<3

Kram, man får vara ledsen och sen ta nya tag när man orkar!

Vi prickade också äl denna månad, har bim på lördag. Och hade väldigt mycket symtom för en vecka sedan då jag tror att jag kände att ägget fäste? Hade mycket symtom då och dagarna efter men nu känner jag inte så mycket. Har en känsla av att mensen kommer även denna månad.... har inte testat något än för jag hatar att bli besviken. Kram till dig, och lycka till med nästa försök!

Bim imorn. Går snart i bitar känns det som. Väntan är så lång...och jag vill hellre vänta en dag extra.

Precis innan jag vaknade imorse drömde jag att jag tog testet, jätteverkligt, vaknade när jag skulle titta på resultatet.

Nej men gud, som jag skrev....bim imorn och det kändes som en evighet. Jag bestämde mig för att ta ett test bara för att släppa på förhoppningarna.

Och så???? Jag har aldrig testat positivt förut, snälla säg att detta är vad jag tror.

H0nd3ndär skrev 2020-06-26 14:17:21 följande:

Helt klart positivt. Grattis!

Åh jag vågar nästan inte tro att det är sant...ska ta ett digitalt imornbitti. Men visst är det ett ganska tydligt streck?
    H0nd3ndär skrev 2020-06-26 14:40:55 följande:

Gissar att du får 2-3 på det digitala.

Jag gissar också det, men jag är i chock, tänker att testet visar fel....

Tänker att jag tar ett digitalt som jag kan överraska den blivande pappan med! Han förstår sig inte på streck, haha!
    Apoapo skrev 2020-06-26 16:55:18 följande:

Wow grattis!!!

Tack!! Jag hoppas att den får stanna!
    Apoapo skrev 2020-06-26 17:34:10 följande:

Så kul. Håller tummarna! Håll tummarna för mig om en vecka! :))

Det ska jag göra!! Lycka till!
    Emi1993 skrev 2020-06-26 21:28:36 följande:

Grattis!! Och vilket starkt streck :D det lönade sig visst att träffa mitt i prick på ÄL

Tack!! Ja inte morgonurin heller, jag hoppas den vill stanna hos oss nu! Har inte sagt något till sambon än hihi
Svar på tråden Bim juni 2020