Lillamiia skrev 2020-05-13 17:50:56 följande:
Åh tack snälla för ditt svar!
Ja jag kände att de va Sophiahemmet som låg närmast om hjärtat när jag väl pratade med dom i telefon. Bra med människor som förstår, det har jag inte träffat så många av ännu tyvärr. Vara folk som säger ?slappna av, stressa inte, har du testat ÄL test? Har du kollat kanske är du gravid? ?
Usch orkar inte med sånna. Vad för program genomgick du? Åh vad bra att dom har öppet på helgen och att man kan ringa och fråga om man vill något! Toppen ju. Hur kändes äggplocket? Jag lysssnade på ruvarpodden häromdagen som många rekommenderat men de va sista gången ja nånsin lyssnade på dom, blev så jävla rädd när dom upprepar att de gjorde jätteont med äggplocket
Nej förstår dig helt, också fått höra det såå många gånger under processens gång. Har du behandlats med något annat med tanke på pcon? Jag åt 6 kurer med letrozol innan vi beslutade oss för ivf istället.
Jag gjorde korta behandlingen, känns som det är standard? Vi diskuterade aldrig nån annan iaf. Och sedan har jag båda gångerna fått gonal f.
Första äggplock var hemskt, hade så ont när de plockade från vänstra sidan, högra kändes knappt. De förklarade det som att det kan göra ondare för vissa pga många ägg. Så inför denna gången var jag livrädd att det skulle göra lika ont men nu gick det mycket bättre. Är ju inte skönt men var absolut inte så farligt som jag ställt in mig på. Så det är väldigt varierande från person till person och gång till gång. Jag tror också jag fick en lugnande denna gången som hjälpte till lite :) men försök att inte stressa upp dig över det. Det är verkligen olika hur det känns. Och det går snabbt att göra :)