Carro9194 skrev 2020-05-14 11:55:31 följande:
Hoppar in här om det är okej :)
Hur lång väntetid har dom?
Har kört fem omgångar letrozol och ovitrelle nu, nu verkar det som att mensen är på igång igen... har försökt sedan hösten 2018 att bli gravid, sökte hjälp i oktober 2019. Nu börjar det kännas som att det kanske är dags att ta nästa steg.
Hej ja vad kul välkommen!
Även om situationen inte är så rolig så är det skönt att ha likasinnade på samma nivå att prata med. Okej då ligger vi ganska lika till. Vi började sommaren 2018 med att försöka intensivt och har också tagit letrozol. Detta blev min sjunde kur. Jag tycker absolut man ska överväga att iaf skicka in remiss då det kan ta ett tag att få den godkänd sen få en tid till klinik och därefter ska det klaffa med menscykeln också
i dessa Corona tider är de inte så många läkare som bedömer remisser tror jag. Vi fick vänta 1,5 månad på ett godkännande.
När jag väl ringde till Sophiahemmet så fick vi tog ganska så snabbt. Har ju inte varit där ännu men en tid två veckor efter samtalet tycker jag är bra jobbat! De andra klinikerna hade tider nånstans i juni så de är ju inte heller jättelångt fram, men ni vet hur man blir, otålig.
får ja fråga varför det inte fungerat för dig och din partner? Har du också pcos?