• amandakollb

Recensioner Sophiahemmet IVF?

Hejhej, hoppar också in här om det är ok :)

vi ska precis börja på vår andra omgång letrozol+ovitrelle och tänker att vi kommer nog vilja försöka med det till årsskiftet, men tänker att man bör ställa sig i kö till ivf innan årsskiftet iaf så man inte behöver vänta alltför länge om det inte skulle funka med letro+ovitrelle.

någon som vet hur lång kö (ungefär) det är i sthlm (hade också gärna valt sophiahemmet då det är närmast geografiskt och hört mkt bra om de) och när borde vi säga till att vi vill att kliniken ska skicka en remiss isåfall? :) får man välja vart man vill göra ivf eller hur funkar det? 

• amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-14 20:20:31 följande:
    Tror du ska ge det några försök till innan du ber om en remiss, du kan ju lyckas på nästa försök redan :)
    ja jag tänker att det kanske inte är aktuellt att skicka remiss förens senare i höst, tänker mer om det är jättelång kö att man vill vara ute i god tid :) 
  • amandakollb
    Lillamiia skrev 2020-05-14 20:13:39 följande:
    Hej på dig! Vi kan ju prata här med ja samma här är Sophiahemmet närmast oss ifrån hemmet men vi bor en timme utanför Sthlm, norrut. Jag skulle tippa på att du kanske ska försöka två-tre ggr till innan du ber dom skicka remiss men du gör ju som du känner. Prata med din gyn om det tycker jag

Man får välja på ett antal kliniker som dom på karolinska reproduktion avdelning bestämmer, det kommer stå i brevet du får hem. Så va de iaf för mig och sambon. Kanske det skickas nån annanstans än just karolinska, de vet jag inte men där har du ett exempel. Vi fick välja på 5-6 olika kliniker att ringa.
    ja precis, tänker att det blir aktuellt i höst med remiss men tänkte ändå prata med min läkare nästa gång och höra vad hon säger och vad deras rutiner är osv osv :) hoppas ju såklart på att bli gravid med letrozol+ovitrelle så att det inte behöver gå till ivf. men skönt att ha en backup-plan <3 lugna nerverna litegrann haha
  • amandakollb
    Lillamiia skrev 2020-05-15 11:12:36 följande:
    Ja det gör du rätt i. Jag på nåt sätt hade en föraning att letrozol inte skulle fungera för mig, därför ångrar jag mig att vi inte sa till tidigare om ivf så jag kunde få slippa dom smärtsamma mens perioderna. Men de är bara från min synpunkt! För dom flesta fungerar ju letrozol, dock har ja bara haft rätt hittills i alla mina sjukdomstillstånd så jag har börjat lita mer på mina känslor och rättat mig efter dom, inga läkare. Ja håller tummarna för att de kommer fungera för dig nu
    tack vad gullig du är! jag hoppas och tror att letrozol och ovitrelle kommer funka för oss, men man vet ju aldrig :/

det låter bra!! :) vare nu ihelgen du hade bim? 
Svar på tråden Recensioner Sophiahemmet IVF?