Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...

Fick ett sms om att han tagit massor av sömntabletter för att aldrig mer vakna, avslutade med att önska mig allt gott.

Han har mått dåligt en längre tid men hur dåligt vet inte jag eftersom vi inte ses längre.

Jag ringde 112 (självmordslinjen stänger kl 24), lämnade alla uppgifter så jag hoppas de går dit.

Men jag får ju ingen återkoppling så om inte han hör av sig blir det en sömnlös natt och framåt.

Och innan någon säger att när man hör av sig är det bara ett rop på hjälp, min mamma försökte flera gånger och vi lyckades i tid varje gång eftersom hon ropade på hjälp. Själv blev jag drogad en gång och överlevde för att den jag kontaktade tog det på allvar och polis bröt sig in.

Vad göra nu?

• Svar på tråden Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...
  • smulpaj01

Tack för era svar. Jag är mer eller mindre säker nu på att det var allvar. Han hade aldrig medvetet struntat i att besvara ett oroligt sms från mig. :(

Hans familj bor långt härifrån och jag har ingen kontakt med nån vän så jag får väl veta på nåt sätt tids nog. :'(

• smulpaj01
    Anonym (f) skrev 2020-05-17 02:11:43 följande:

De brukar ta det på allvar, så de gick säkert dit. 

Jag var kvar i luren när de gick dit, vi hade 3 partsamtal där jag berättade portkod, våning och namn på dörren till ambulanskillen. Sedan mute:ade larmkillen så jag hörde inget, när han kom till luren igen ville han ha killens fullständiga personnummer.

Jag sa att jag inte kommer ihåg hans 4 sista och frågade om det finns nåt mer jag kan göra. Han svarade lågmält att Nej vi kan lägga på nu.

Är han död då?
  • smulpaj01

Han messade nu och vill ses då allt är katastrof. Jag har inte svarat. Är rätt förbannad faktiskt.

• smulpaj01

Han skrev igen nu att polisen hade varit där och brutit upp dörren så den knappt går att stänga nu och inte låsa.

• smulpaj01

Jag har skrivit att jag inte vill vara med om detta en gång till och att jag inte vill träffa honom idag pga detta.

Han svarade att jag kan dra åt helvete, jag har förstört hans liv, han mådde så otroligt bra innan han träffade mig m.m bla bla bla...

Så det var tacken alltså

• smulpaj01
    fornminne skrev 2020-05-17 18:52:41 följande:

Det låter som att du bör klippa banden helt. Blockera hans nummer? Hur längr sen var det som det tog slut? Var uppbrottet smärtsamt? Inte för att det ursäktar hans beteende.

Vi var väl ett typ "par" några månader för 3 år sen. Därefter har vi umgåtts en del i början som vänner men det har glest ut. Men när jag träffade en ny flippade han plötsligt totalt och därefter har det bara eskalerat. Vi har träffats 1-2 gånger på de senaste 6 månaderna.
Svar på tråden Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...