• Bean90

Konstig näsa?

Vi var på RUL (v. 19+0) och nu är jag är så himla orolig över min knodds näsa. Hon som gjorde UL tyckte att allt såg jättebra ut men det enda jag ser på mina bilder jag fick med hem är hur konstig hens profil är. Jag blir så ledsen när jag jämför med de jättefina bilderna jag fick från min förra graviditet. Kan tillägga att jag har fostermissbildning i bagaget som slutade med abort i höstas.

Tycker ni också att profilen/näsan ser konstig ut?

• Svar på tråden Konstig näsa?
  • Anonym (Kvinna32)

Mitt barn såg ut att ha en spetsig Zlatan näsa på ultraljudet, men ut kom en väldigt söt pojke, som fortfarande idag har en liten söt näsa.

Tror inte man kan bedöma efter ul bilder.

Så andas!

• Anonym (O)

Om hon sa att det så jättebra ut så är det nog ingen fara

Ser inget konstigt på bilderna

• Pimpinellan

Nån av mina ungar såg jättekonstig ut på UL-bilden men är normal. UL är liksom inget foto av hur barnet ser ut eller kommer se ut.

• Snurranfian

Tycker näsan ser söt och fin och normal ut! Ser ut som näsan på vår knodd RUL bild :) Sen är det svårt å se på ultraljudsbilden... den visar ju mest hårda delar och inte mjukdelar.

• Solblomma30

Hahaha, jag känner igen mig så i det du skriver. Mitt fjärde barn hade också en så himla konstig näsa på alla ultraljudsbilderna och jag stressade upp mig över det. Jag jämförde med mina äldre barns ultraljudsbilder osv. Nu är bebisen född och har världens sötaste normala lilla bebisnäsa. Jag har efteråt insett att bilden blir konstig om inte bebisen ligger helt stilla. Och de gör de ju inte jämt direkt! Så oroa dig inte!

En kompis till mig stressade upp sig över precis samma sak förresten, hennes sons näsa är också helt normal och jättefin :)

• Bean90

Tack så mycket för alla lugnande svar, jag ska försöka att inte tänka någe mer på det. Läkaren som gjorde UL var väldigt noggrann med alla organ och förklarade vad det var man såg på skärmen (här är linserna i ögat och här ser vi hela läppen/näsan ovanifrån = inte läppspalt osv) men just näsan sa hon inget om. Jag har svårt att se näsbenet, jag tycker det ser ut som om det är "brutet". Det fostret som jag aborterade i höstas hade ingen riktig näsa utan bara ett rör typ. Men som sagt, jag får försöka släppa det som varit och lita på att allt ser bra ut. Tack återigen för lugnande svar.

• Anonym (Ella)

Ser hen ut så på alla bilder eller bara denna?

Är det på alla förstår jag din oro, speciellt med tanke på tidigare foster.

Jag hade nog bokat ett 3D nånstans, om inte annat för att slippa oroa mig.

• Solblomma30

Jag letade i lådorna här hemma för att jämföra bilder. Jag hittar inte de konstigaste profilbilderna på min son, men om du tittar på de här bilderna så ser du att mina helt friska (och enligt mig väldigt söta) barns näsor såg skumma ut på ultraljud:

• Solblomma30

Hittade yngsta sonens bilder nu, haha, hans näsa ser också helkonstig ut på bilderna. På en bild ser det ut som att han knappt inte har någon näsa, på en ser han ut att ha någon knepig enorm uppnäsa och på en annan bild en slokande spets till näsa:

• Solblomma30

Och här är hans näsa på en bild jag tog för två minuter sen. Helt normal som du ser :)

• Bean90
    Solblomma30 skrev 2020-05-21 14:38:25 följande:

Och här är hans näsa på en bild jag tog för två minuter sen. Helt normal som du ser :)

Tack så mycket för att du tog dig tiden att lägga ut dina UL-bilder samt bilden på din sons näsa. Det var skönt att se att någon annan också fått lite lustiga UL-bilder men att det trots det var en jättefin näsa som gömde sig där :) Tack så mycket!
Svar på tråden Konstig näsa?