BF Februari 2021
Wohoo!! Äntligen kan jag gå med i denna tråd!! Efter drygt 2 års försök så lyckades vi nu med första ivf-försöket. vi kommer precis från vul där vi fick se det lilla pickande hjärtat <3 BF 1feb! :D Så glad för er allas skull!!
Wohoo!! Äntligen kan jag gå med i denna tråd!! Efter drygt 2 års försök så lyckades vi nu med första ivf-försöket. vi kommer precis från vul där vi fick se det lilla pickande hjärtat <3 BF 1feb! :D Så glad för er allas skull!!
Grattis till ett pickande hjärta!!
Hoppar också in här! Har efter ett par tidiga missfall även jag äntligen fått se ett litet hjärta i måndags.Så först nu vågar jag tro lite mer på att det här kanske verkligen ska gå vägen. Och i samma veva började jag också känna mig lite mer gravid. Har känts som att man mått oförskämt bra faktiskt, men nu är det enda jag drömmer om att få sova igen haha.
Har också BF 1 feb :)
Verkligen! Har varit på VUL två gånger förut och fått negativa besked, så vågade inte hoppas så mycket innan.
Nu har brösten tagit fart och tröttheten som sagt. Innan dess har det mest varit ett diffust illamående och även bröst som ömmar av och till. Men jag tar lutinus, så de små symtom kan ju lika gärna vara från det.
Tolkar det som att det är ditt första också?
Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!
Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.
När kommer ni berätta för alla andra? Om ni inte redan gjort det!
Hur känner ni när ni hostar och så? Jag får hugg/smärta på sidorna vid äggstockarna..
1 feb, eller enl VUL blir det väl 30 jan. Men lär väl hinna ändras innan det är dags :)hur har du mått så här långt?
Kommer nog vänta till vecka 20 den här gången, tills RUL. Vet helt ärligt inte varför men har bara den magkänslans att jag vill vänta. Är andra barnet så får se hur länge det går dock är jag tjock den här graviditeten så blir väl enklare att dölja tänker jag.
Åh kul!
Har du några barn sedan innan, eller är det första?
Jag har mått superbra så här långt. Men började må illa NU, för tre dagar sedan. Känns lite väl sent haha. Hur mår du då som är exakt lika långt gången?
Det är första! Men sedan har jag en bonusdotter på 6 år. Så blir roligt att berätta för henne snart att hon äntligen ska få ett syskon.
Hehe ja att springa fick jag ge upp med det första som hände. Flåset är ju sådär nu.. :/ Hade jätteömma bröst en period, var trött mellan 7-9. Och så har jag perioder känt att det har växt, det drar lite ibland, sticks och töjs. Och nu den senaste veckan huvudvärk, nästäppa.
Men har verkligen inte känt mig så gravid!
Åh så spännande! Förstår att du är lite nervös.
Jag var imorse och fick se en liten som växt i precis rätt takt.
Är det nipt du ska göra? Var går du?
Ja men det kan ju nästan vara lite skönt att få så många utlåtanden från olika.
Jag är inskriven på Vasamamma (bor precis i närheten), men har gått på tidiga VUL på läkargruppen Viktoria.
Ståtliga 3,4 cm crl! Så blev 10+2, men enl mens 10+0
Du får uppdatera hur det går imorgon <3