Inlägg från: Missempi |Visa alla inlägg
  • Missempi

BF Februari 2021

MaryJo skrev 2020-07-13 22:09:52 följande:

Ok! Tack för tips kring grupperna! Men skapar vi en liten grupp känns det bättre än en stor anonym. Nu när det alternativet finns

Jag förstår ditt resonemang kring NIPT. Då håller vi alla tummar och tår att det blir positivt besked på onsdag.

Tack :)
  • Missempi
    Canary skrev 2020-07-14 06:34:48 följande:

För att vården (där vi bor) betalar NIPT om man har hög risk för de undersökta kromosomförändringarna, vilket definieras som högre risk än 1:200.

Jaha, trodde du menade att de var självklart att ni skulle göra nipt efter kub, men då förstår jag, ni gör det om de visar hög risk.
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-15 12:30:48 följande:

Hej! Har du fått resultatet än? Jag bara frågar för att jag gjorde NIPT hos Vasa mamma också i fredags. Jag är sååå otålig och vill veta NU att allt är bra. Och vill vet könet också :)

Helloj! Ja jag fick igår!! Allt vara bra, inga avvikelser. Såå skönt! Så du kanske får svar imorrn ;) jag gjorde på onsdagen å fick svar på tisdagen :) vill du ha svar om kön på en gång? Vi väntar på brev för de :)...vet inte om vi vill göra en grej av det eller bara öppna hehe!
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-15 12:30:48 följande:

Hej! Har du fått resultatet än? Jag bara frågar för att jag gjorde NIPT hos Vasa mamma också i fredags. Jag är sååå otålig och vill veta NU att allt är bra. Och vill vet könet också :)

Helloj! Ja jag fick igår!! Allt vara bra, inga avvikelser. Såå skönt! Så du kanske får svar imorrn ;) jag gjorde på onsdagen å fick svar på tisdagen :) vill du ha svar om kön på en gång? Vi väntar på brev för de :)...vet inte om vi vill göra en grej av det eller bara öppna hehe!
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-16 13:08:28 följande:

Vi fick höra igår! ???????????? allt är bra och det blir en flicka! Vi har en pojke (1 ½ år) vi tycker det är så spännande!

Grattis!!! :D va kul!! Och vad skönt! :)
  • Missempi
    Canary skrev 2020-07-21 18:53:43 följande:

Nu är det snart dags för KUB för oss som ska göra det den 23! Så spännande. Själv tog jag i dag på mig ett par byxor som inte gick att knäppa! Det var inte ens nära!

Hoppas så mycket att KUB ska visa ett levande liv som mår bra :)

Hur mår ni andra?

Jag hoppas också såå mycket att de ser bra ut å att de fortfarande lever!, tar inget för givet. Har kl 14:00, när har ni?

Haha, jag har slutat med jeans, ingen idé å oskönt! Just nu ser jag tjock ut å inte gravid...haha men men så är det väl i början för en del ;)

Mår bara bra tack, känner inget å inte gjort sen v8...är lite trött å lite flåsig. Hur mår du/ni?
  • Missempi
    Linniiis skrev 2020-07-21 21:10:16 följande:

Lever i mina tights, eller klänning! Fick förra veckan för mig att åka 100 mil i bil med jeans... Gick ju sådär :) Fick panikbyta längs vägen.

Jag har tid kl 13.

Är ni nervösa?

Usch! 100 mil i jeans lät inte så kul haha!! Skönt du kunde byta!

Jag är mest nervös för om den är vid liv, har ju gjort nipt så jag känner mig inte så nervös faktiskt, inte än iaf ;)
  • Missempi
    Canary skrev 2020-07-21 20:13:24 följande:

Vi har tid kl 10.00, bra tid :)

Skönt att du mår bra!!

Min deppighet och ångest har minskat, tröttheten är borta men illamåendet delvis kvar, dock mildare :)

Åhh va skönt! Hoppas de går bra på torsdag för oss! Skönt att du ändå känner lugn! Jag känner mest nervös för om det är nåt där inne fortfarande...
  • Missempi
    MaryJo skrev 2020-07-22 18:17:27 följande:

Lycka till imorgon Canary, Missempi och Linniiis! Håller tummarna för er.

Jag var på mitt VUL i fredags och fick se det lilla hjärtat ticka! Så lycklig! Och känns mycket bättre nu när jag sett att det finns liv där inne. Själva maskinen krånglade i början så det höll på att inte bli nåt ultraljud, jag skulle ha blivit så besviken. Men den fantastiska läkaren sprang runt i alla rum och hittade sedan en supermodern maskin ????

Nu har vi berättat för föräldrarna också som såklart blev superglada!

Tack snälla!

Åh va tur att hon hittade en maskin!, såklart man hade blivit väldigt besviken annars! Hur långt är du gången?
  • Missempi

Grattis tjejer!

Gick bra här med! <3 låg sannolikhet på alla 3. Min var vaken en stund men sen somna. Firade genom bakelse å sen gick vi å handlade första bebisplagget! :)

• Missempi
    Canary skrev 2020-07-23 18:01:12 följande:

Jaa! Jag undrade hur det hade gått!

Så skönt att de gick bra för oss alla nu! Ska vi starta en grupp?

Skriv pm till mig så kan vi sätta ihop nåt på Messenger eller whatsapp, spelar ingen roll för mig! :)
  • Missempi
    Malster skrev 2020-07-24 08:56:27 följande:

Jag vill vara med i den gruppen ????

Visst! Pm ditt namn på Messenger så lägger jag till dig :)
  • Missempi
    Fantasifulltnamn skrev 2020-07-27 13:21:08 följande:

Någon här som inte slutat röka/snusa ännu? Jag har trappat ner på rökningen nu, men vill ju verkligen sluta helt. Vet inte varför jag var så naiv som tänkte att "såfort jag plussar" så slutar jag. Mår så dåligt och skäms över att jag inte kan sluta helt..

Vill inte läxa upp eller något sådant, de är ju ditt beslut. Du kan ju sluta...du vill bara inte. Om du hade vart på en öde ö så hade du kunnat sluta...eller? Man lägger sig ju inte bara ner och dör.

Finns hjälp att få eller tvinga dig själv om du mår dåligt av det?
Svar på tråden BF Februari 2021