• Anonym (bim)

Orosanmälan från bvc

Anonym (Tyvärr) skrev 2020-08-24 17:52:59 följande:

Anmäl Bvc-kärringen du.

till vad? polisen? det är inte olagligt att göra en orosanmälan även om jag kan hålla med om att denna var helt grundlös om det ts skriver stämmer. jobbar själv på BVC och har gjort orosanmälningar flera ggr men det kommer ju efter X antal uteblivna besök, svårt att få kontakt, konstiga symtom hos barnen som tyder på att de inte tas om han väl, flera ggr i kombination med välgrundade misstankar om missbruk och eller psykisk ohälsa. anmälan pga det ta nämner är ju inte rätt. men det är ngt hon kan ta upp med sköterskans chef, det är ingenting man kan anmäla..
  • Anonym (bim)
    Anonym (J) skrev 2020-08-26 22:25:58 följande:

IVO såklart. Jobbar du på bvc på riktigt och du vet inte var man anmäler om man är missnöjd med vård och omsorg?

Haha ja men lycka till! IVO är det mest tandlösa som finns. De lyfter knappt grova vårdmissar som kostat någon livet men de lär säkert gå all in på att någon känt sig kränkt av en orosanmälan. Som sagt, om det TS skriver verkligen stämmer så är anmälan inte nödvändig men efter att ha sett aktiva knarkare med spädbarn i misär hävda liknande saker, att de bara ?haft lite damm i hörnen och att allt är heeeelt utan grund? ställer jag mig oftast väldigt skeptisk till sådana här trådar. Antagligen fanns där skäl, även om TS förnekar och blundar för dem.
Svar på tråden Orosanmälan från bvc