Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Alldeles för stor förskola (300 barn)

Blä. Jag förstår din avsersion. Mina barn gick på en av Västerås puckade "konceptförskolor" à ca 150 barn på åtta avdelningar. Jag förstår att vissa tankar var fina, typ hur de byggt allt på barnvänlig höjd, byggt bytesstationer på ett pedofil-ovänligt sätt o.s.v. - men utöver det har jag inget positivt att säga.

En matsal där alla barnen åt samtidigt och barnen skulle ta sin mat själv som om det vore en skolmatsal för skolbarn - mina barn åt nästan ingenting p.g.a. alldeles för distraherade av 150 barn. Inte särskilt bra på att servera sig själva ännu heller (de var ca 1 år och 8 månader, och 2 år och 8 månader). Det fanns två kapprum för ALLA barnen. Det var KAOS där varje morgon och varje eftermiddag... Gissningsvis även under dagen. Och så många dyra ytterkläder blev stulna/försvunna. Barnen var totalt slut varje dag när jag hämtade (och då har vi haft barnen korta dagar), och man märkte hur pedagogerna tappade livsgnistan efter någon månad. Mina barn gick alltså först på en förskola, och flyttades sedan med sina pedagoger och grupper till sagda, nybyggda förskola - man märkte tydligg hur pedagogerna förändrades. Från att glatt berätta om barnens dagar, hur de ätit, vem de lekt med, något de lärt sig o.s.v. - till att typ bara påpeka saker som "blöjorna håller på att ta slut" (alltså sånt de givetvis SKA påpeka - men det blev BARA sånt).

Vi bytte förskola snart därpå...

Svar på tråden Alldeles för stor förskola (300 barn)