Baka flicka 2020
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Ramzi metoden ska kunna avslöja kön redan från v8.
innebär det att moderkakans position kan avgöra barnets kön.
När moderkakan ligger till vänster på ultraljudsbilden har embryot XX-kromosomer. Det betyder att det blir en flicka. Tillförlitligheten är 97,5%.
Om moderkakan ligger mer åt höger har embryot XY-kromosomer. Det betyder att det blir en pojke. Tillförlitligheten är 97,2%.
Kollar man på en utskriven ultraljusbild så får man tänka på att det blir spegelvänt och tvärtom.
Ramzi metoden ska kunna avslöja kön redan från v8.
innebär det att moderkakans position kan avgöra barnets kön.
När moderkakan ligger till vänster på ultraljudsbilden har embryot XX-kromosomer. Det betyder att det blir en flicka. Tillförlitligheten är 97,5%.
Om moderkakan ligger mer åt höger har embryot XY-kromosomer. Det betyder att det blir en pojke. Tillförlitligheten är 97,2%.
Kollar man på en utskriven ultraljusbild så får man tänka på att det blir spegelvänt och tvärtom.
Spännande =) Jag var åt dock mycket citrusfrukter och åt surt godis när jag var gravid och fick en pojke (brukar annars föredra sött och choklad). Men de där är så olika från person till person ändå :) Det finns lite olika "tecken och självtester" för att försöka ta reda på könet med. Man kan ju absolut inte lita på resultatet men kan va en kul grej.
Hade sex 4-5dagar innan äl, plus att vi kört en del på pH värdet. Idag på äl +12 så fick jag positivt graviditetstest. Så nu ska de bli spännande att se om de är flicka eller pojke :D
Hur har det gått för er tjejer? Med sex, julmat och godis?
Jag tog två dagar då jag åt lite skinka å köttbumlar och godis å läsk i tre daga. Ätit veggo idag å ska fortsätta med det nu denna månad.
Vi hade sex 6, 5 och 3 dagar före ÄL. Hoppas inte det var för långt ifrån.
Svårt när testet visar ÄL ska man räkna att man har ÄL då eller att det är ytterligare 1-2 dygn kvar?
Nu får vi se. Senast trettondagsafton vet jag definitivt om det är en liten krabat i magen eller inte.
God Jul på er!
Min moderkaka ligger på vänster o väntar flicka, va skumt om det stämmer med den teorin? Aldrig hört talas om
Hur har det gått för er tjejer? Med sex, julmat och godis?
Jag tog två dagar då jag åt lite skinka å köttbumlar och godis å läsk i tre daga. Ätit veggo idag å ska fortsätta med det nu denna månad.
Vi hade sex 6, 5 och 3 dagar före ÄL. Hoppas inte det var för långt ifrån.
Svårt när testet visar ÄL ska man räkna att man har ÄL då eller att det är ytterligare 1-2 dygn kvar?
Nu får vi se. Senast trettondagsafton vet jag definitivt om det är en liten krabat i magen eller inte.
God Jul på er!
Tyvärr blev de föör mkt av blandad mat och sötsaker kring jul, 3 dagar för min del och känns ju som man sabbat dieten lite för mycket. Men har iaf fortsatt äta/dricka mjölkprodukter, magnesium + tranbärskapslar så hoppas d ändå har lite effekt :)
Ni har bim lite tidigare än mig, har än så länge 2 dagar med blinkande gubbe på CB digital advanced så väntar på den fasta gubben. Sen är äl nångång mellan 24-36 h efter de. Beräknad bim 10/1. Får se om de stämmer denna månaden.
Äl brukar väl vara inom 24-48 h efter positivt äl test (står lite olika i olika test).
Min moderkaka ligger på vänster o väntar flicka, va skumt om det stämmer med den teorin? Aldrig hört talas om