Frun vill inte ha sex
Jag har också hamnat där, två gånger i två olika förhållanden till och med.
I första var det ju det vanliga, småbarn, heltidsjobb, hem- och hushåll som dränerade energin plus en relation som var allt annat än bra. Tände inte alls på min aggressiva sambo som inte brydde sig om barn och hem och som bara satt i soffan och släppte ifrån sig vidriga fisar och sedan frågade om vi skulle ha sex. Så illa var det faktiskt på slutet. Och om jag någon gång sa ja till sex ville jag bara att det skulle vara över så fort som möjligt (vilket det sällan var för han hade svårt att komma av vanligt ut-och.in så efter en stund av det blev det "sug mig", "runka mig" "sug mig igen", "det ska fan gå" och så ett par varv till tills det eventuellt gick.
I andra gjorde jag jättemycket för att hålla igång sexlivet, men det blev ändå lite för mycket med barn och hundar i sängen och ett stort avstånd emellan oss. Vi slutade liksom kyssas och ta på varandra och för mig är det viktigt för lusten. Så det blev sex väldigt sällan. Och min man använde den i mitt tycke löjliga strategin att han skulle vänta på att jag skulle ta initiativ. Var går liksom gränsen? En smekning som leder till en kyss som leder till mer, vem tog initiativet? Den som smekte, den som började kyssas eller den som rörde den andras könsorgan? Det krävdes en otrohet från min mans sida för att komma vidare. Jag insåg hur mycket jag älskar honom och inte vill förlora honom. Jag gillar ju egentligen sex och vill ha det ofta. Nu har jag mer sexlust än han (vilket jag tycker är frustrerande), men vi sover ihop under samma täcke och tar på varandra i vardagen på ett helt annat sätt. Jag blir ju sugen direkt om han tar min hand (en av mina erogena zoner) eller kysser mig i nacken, eller smeker mitt lår.