Inlägg från: Anonym (Samma som du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma som du)

Frun vill inte ha sex

Jag sitter i samma sits som du.

Har kämpat med detta i flera år, precis som du berättar så gjorde även jag allt för att hon skulle må bra, tycka allt var kul osv osv... men det som var viktigt för mig glömdes bort eller totalt ignorerades.

Efter många tuffa diskussioner där jag verkligen fått fram hur allvarligt läget är och vad vi är på väg har hon lovat att hon ska försöka mer för min skull, inte bara just sex utan saker som kanske är mer viktiga för mig än för henne. lite mer av ge och ta helt enkelt.

Men icket, det går några veckor sen är allt bortglömt igen.

Och för varje gång vi pratar om det här igen så blir den där perioden av "bättre" kortare... 

Parterapi kan vara bra, där kommer ni fram till era riktiga känslor.
    Det kan vara så att hon inte längre ser dig som en partner, utan mer som en vän.
    Då är det lika bra att lämna förhållandet och sedan ta ställning om ni ska ha en fortsatt vänskap eller splitta helt.

I mitt egna fall blir det separation först, där vi båda ska få känna på livet utan varandra och sedan utvärdera vad vi blir lyckligast av.

Man förtjänar att vara lycklig, och är man mer olyckliga tillsammans så ska man inte stanna pga goda minnen... livet är kort och det gäller att söka sin lycka innan man slösat bort flera år som man kunde ha spenderat tillsammans med någon som faktiskt uppskattar och vill vara med en.

Stort lycka till, och var ärlig med dig själv!

Svar på tråden Frun vill inte ha sex