• Ellie

Hjälp! Återföring av fryst embryo

Ta den som planerat inför återföring, dvs på den tid kliniken sagt att du skall ta den. Var det kliniken som ville att du skulle ta ÄL-test?

• Ellie
    Grilimy skrev 2020-11-08 15:29:39 följande:
    Kliniken har sagt jag ska ta ÄL test men när sprutan ska tas skulle de avgöra i morgon på UL som de satte upp på dag 10 för att ÄL inte skulle hunnit vara. Men kände av det idag så tog test dom var positivt. Så vet inte alls om jag bör ta sprutan elle
    Jaha, men ta inte sprutan innan du träffar dem då. Gör som de sagt.
    Sprutan är ju till för att skapa ägglossning. När embryot skall tillbaks in avgörs i förhållande till ägglossningen, och jag tror det är bättre att inte ta något på eget bevåg.
  • Ellie
    Grilimy skrev 2020-11-08 16:27:49 följande:
    Ja du har nog rätt hoppar över sprutan. Men ägglossning fick inte ske innan sprutan så risken kanske är att vi inte kan genomföra det som tänkt.
    Om jag minns rätt är det väl för att de skall kunna ha exakt koll på när ägglossningen sker, så de vet när embryot skall in.
  • Ellie
    Grilimy skrev 2020-11-09 08:58:55 följande:

Fick inte ens komma på det planerade ultraljudet idag när ÄL var igår. :( Återföringen måste vara 6 dagar efter positiv ältest och det blir lördag, och då har de stängt. :( Känns så hopplöst, uppskjutet 4 månade redan. Skulle skett i Augusti egentligen. :(

Vad tråkigt! Då hade det inte gjort någon skillnad om du tagit sprutan igår, det hade blivit fel ändå. Hoppas på nästa månad!
Svar på tråden Hjälp! Återföring av fryst embryo