3-månaders: frågor om nattning och matning på natten
Hej, att hon inte riktigt somnar så bra när ni lägger henne tidigare kan bero på att hon är van att somna senare. Jag har lite samma problem med min kille på snart 6 månader, men där är det tvärtom! Vi försöker få honom att somna senare.. just nu är det nästan tack och godnatt vid 17-tiden! Vi provar just nu att med små marginal förskjuta läggningen, så ni kanske kan prova samma, att tidigarelägga läggningen men med små marginal, kanske 20-30 minuter tidigare än hon normalt vill somna för att sedan utöka tiden.
Angående hennes ?gormande? vid matning så var det för oss en fas vi gick igenom när han var 3 månader! Oerhört frustrerande då han tjorvade vid matning, drog bort huvudet, slog på flaskan mm. Jag tror det kan bero på att de blir mer nyfikna och kanske då äter så de precis känner att de är mätta men sen inte mer.. ibland åt han bara 30-50 ml per gång under dagen för att dra i sig 150-180 ml på natten! Jag tyckte det fungera bättre när vi satt avskilt och inte så mycket som distraherade honom. Men ibland fungerade det inte heller så då fick vi ge honom mat oftare. Detta har nu gått över för honom, men jag tyckte att ätandet på dagen har fungerat mycket bättre sen han började med gröt. Nu äter han både ersättning och gröt utan problem (för det mesta).