Digestive skrev 2024-11-27 23:03:09 följande:
En sökning på "Donald Trump ETC" gav både det ena och det andra:
"Känslan av förstumning kom över mig häromdagen när jag satt i en nyhetspanel för att kommentera ett par olika saker: först det faktum att Donald Trump utnämner en antivaxxare till amerikansk hälsominister."
www.etc.se/ledarkolumn/naer-det-politiska-spraaket-inte-raecker
Robert F. Kennedy Jr. är givetvis ingen 'antivaxxare' - han själv och hans familj är vaccinerade. Lite svårt att vara 'antivaxxare' och samtidigt tycka att det är gott och väl att ens egna barn vaccineras.
"Jag orkade inte vara kvinna och se folk - mest män - rösta på en kandidat som vill bestämma över min kropp.
[...]
Hur i helvete kan vi låta en så kvinnofientlig man som Donald Trump få fatta livsavgörande beslut om kvinnors kroppar?
[...]
Och aborträtten är förstås inte det enda som Trump kommer att rasera. Allt som utgör stommen i ett demokratiskt samhälle, det som Donald Trump ser som etablissemanget ? "crooked media", det politiska systemet ? kommer han försöka rensa bort."
www.etc.se/ledare/idag-aer-jag-bara-kvinna-och-det-aer-hemskt
Donald Trump har uttryckligen inget sådant intresse utan han har redan gjort vad han har velat i denna fråga och under sin första termin - vilket var att lägga rätten att bestämma om abortlagar hos delstaterna. Det här vet alla som har sett hans intervjuer om saken, exempelvis hos Joe Rogan. Att Donald Trump skulle vilja rasera "det politiska systemet" är givetvis en spännande konspirationsteori och lever man i en drama-fiction-värld så uttrycker man sig givetvis därefter.
Det finns i princip hur många exempel som helst... ETCs take på "Projekt 2025" borde exempelvis vara väldigt intressant i detta fallet, om de nu har fått för sig att skriva någonting om det.
Det finns säker fler saker som jag borde ha anmärkt på i blott dessa två ETC-artiklar men jag har annat att göra än att överbevisa självklarheter.
Vad har du nu börjat prata om istället?
Vet du själv, och vad har det med energi och göra och att kvällspressen är inte ens nära konspirationer som encho och om energi?
Digestive skrev 2024-11-28 01:45:25 följande:
Du som använder ordet saklig som en annan använder vatten.
I kategorin faktarapportering så ger Padiracs källor Epoch Times och Aftonbladet samma omdöme.
Vad tycker du om det? 🙂
Antar du använder vatten, men saklighet är inte din grej alls längre.
Undra vad som hände där.
Padirac skrev 2024-11-28 06:35:02 följande:
Nej, vi håller inte med varandra.
Varför påstår du det?
Obegripligt vad du menar nu igen.
Värt och notera att Aftonbladets Medium Credability ENDAST baseras på en endaste artikel som hade ett fakta fel och artikel.
Och det intressanta är att påstående att Norge tog emot minst flyktingar existerade aldrig som påstående att de tog in minst.
Utan påståendet var ett av de länder(PLURAL) som tog emot minst flyktingar.
Och ledaren med påståendet handlar mer om göra mer barn än de gör.
Sen där så kom flyktingar in, och hur norge tog 11500 och Sverige 81000.
Enochtimes är granskad i många många publiceringar.
Och har en helt underbar beskrivning om sig i där:
Further, the Epoch Times frequently publishes pseudoscience news, such as Supernormal Abilities Developed Through Meditation: Dr. Dean Radin Discusses. They also publish false claims from Pseudoscience and anti-vaccination activist Joeseph Mercola who has a long track record of publishing misinformation. Finally, the above referenced NBC News report states, ?In addition to claims that alien abductions are real and the ?deep state engineered the drug epidemic,? the channel pushes the QAnon conspiracy theory, which falsely posits that the same ?Spygate? cabal is a front for a global pedophile ring being taken down by Trump.?
Overall, we rate The Epoch Times Right Biased and Questionable based on the publication of pseudoscience and the promotion of propaganda and conspiracy theories, as well as numerous failed fact checks. (M. Huitsing 8/21/2017) (Updated 06/04/2024)
I Aftonbladets beskrivning står det så här:
In review, Aftonbladet publishes national stories with neutral headlines such as ?This is what happened in Sweden last night,? ?Migrants? values ??mapped out in a new study,? and on issues such as equality ?Requirements for makeup for female staff at Norwegian.? Aftonbladet reports world news with neutral headlines such as ?Trump acknowledges Jerusalem and moves the embassy in Israel.? Further, they also publish typical tabloid news such as ?Drop your cellulite ? with sock,? as well as reports on celebrity gossip and questionable dietary advice. They generally source their news stories to credible outlets such as Reuters, TT News Agency ( National wire service in Sweden, established in 1920), AP, and AFP.
Som vi ser är Aftonbladet totalt kliniskt rent ifrån att det påstås ge konspirationer och pseudovetenskap.
Undrar vem som är ägd nu