Inlägg från: MrsJenka |Visa alla inlägg
  • MrsJenka

Ensam på ultraljud

Usch, min bebis dog i magen i v.21 i våras (av hydrops fetalis till följd av en förkylning som jag själv inte fick symptom av, men som tillslut dödade bebisen.) Alla turer kring det, utan min partner var verkligen vidriga.

Nu är jag gravid igen och försöker bita ihop och ta mig igenom alla vårdbesök utan honom. Jag ser verkligen inte fram emot ännu ett RUL utan honom, men det är som det är. Det bästa vi kan göra åt situationen är enligt mig att le mot varandra och småprata lite i väntrummen så att vi känner oss lite mindre utsatta:)

• MrsJenka

Hej! Min bebis fick hydrops av ett virus som heter parvo19. För vuxna är det som en förkylning.

Det är dock vanligt att ha antikroppar, men det hade inte jag. Jag fick åka till akademiska efter rul för att experter skulle utreda om det fanns någon möjlighet att rädda bebisen, men han skulle inte ha överlevt en förlossning, så det fanns inget de kunde göra.

Håller tummar och tår för att det inte gäller dig och din bebis utan att de kan få bort vätskan!

Värphönan skrev 2021-02-16 05:27:47 följande:

Hej! Förlåt att jag frågar, kan bebisen få det av att jag får en förkylning? Va idag och skulle göra kub men kom därifrån med en läkartid istället. Stor vätskeansamling i bebisens buk som hon inte kunde se var den kom ifrån. När jag läst på nu och sett bilder verkar Hydrops Fetalis inte helt osannolikt :( så är rätt inställd på att behöva avbryta graviditeten i förtid :,(

Förstår inte hur jag ska hålla ihop i det där väntrummet när jag ska träffa läkaren.

Svar på tråden Ensam på ultraljud