Klara W skrev 2021-01-03 00:32:13 följande:
Tack för tipset! Döttrarna var ute idag och äldsta hade kryssade hängslen fram och bak över jackan och som du sa så hamnade ingen snö innanför jackan. Hade det inte funkat så hade jag behövt sy vilket jag är glad över att slippa ;). Vill fråga också hur dina gjort i skolan. Hos oss brukar man behålla överdragsbyxorna på under lektionerna och lunch. Hur löser ni det när byxorna är utanpå jackan?
Kul att det fungerade bra även för er. Förstår hur du menar, förra året tog sonen av sig allt under lektionerna men många andra gjorde precis som du beskrev. Dvs behöll täckisarna på. Men det blev rätt jobbigt att behöva klä på sig allt varje rast. Då det fungerade så bra med att ha korsa hängslena både på ryggen och magen ovanpå jackan så har både 12åringen och 10åringen det i år och båda har behållit både jackan och täckisarna under lektionerna och lunchen. Kan tänka mig att det kan bli varmt men våra har ganska tunna jackor och skolan är inte särskilt varm heller. Om du har några fler frågor är det bara att fråga