Godaste marabouchokladkaka?
Vilken marabousmak (chokladkaka) tycker du är godast?
Vilken marabousmak (chokladkaka) tycker du är godast?
Omg va många varianter det finns. Måste säga att jag nog gillat alla jag hittills smakat utom Cookie Dough som väl går att äta men mest bara känns sliskigt översöt.
Jag röstade på Dukat som ju bara finns som små chokladkakor och är väldigt god. Andra favoriter är Original, Apelsinkrokant, Mintkrokant, Schweizernöt, Black saltlakrits och Daim.
Salta mandlar! Den har allt.
Salta mandlar! Den har allt.
Caribbean :)
För några år sedan fanns det en limited edition med smak av passionsfrukt och chili. Den är helt klart min favorit, önskar så att de kunde göra den igen.
Bland de som finns nu är det nog helnöt eller salta mandlar
Jag röstade jordgubb, men är egentligen en periodare i vad jag gillar bäst. Original, jordgubb, schweizernöt och polka är nog det jag varierar mellan när det kommer till Marabous chokladkakor.
Kanske OT men är det fler som upplever att de är sliskigare än de var förr? Har alltid älskat Marabou men nu tycker jag de är så söta att det inte är gott längre.
Dark milk salted caramel är jättegod. Mintkrokant, äppelpaj och fudge och havssalt är riktigt goda. Hade mintkrokant haft mörkare choklad hade den varit bättre dock.
Kanske OT men är det fler som upplever att de är sliskigare än de var förr? Har alltid älskat Marabou men nu tycker jag de är så söta att det inte är gott längre.
Vad många som kommenterar att Marabou choklad har blivit för sötsliskigt!
Många produkter är numera för sötslikiga, och då har jag ändå ett sockerberoende! Exempel på för söta produkter är alla 7elevens kakor och muffins. Sötade musliprodukter o flingor gillar jag inte. Det söta tar över all smak!
Tycker också att Aladin / Paradisaksarna är sötsliskiga, och de flesta Marabou chokladkakor. Jag trodde dock det berodde på att jag blivit vuxen, och tillochmed inbillade mig?
Men tror ni att Maranouföretaget verkligen har slarvat bort kundkretsen genom att göra sina produkter billigare / sämre råvaror?
Vad många som kommenterar att Marabou choklad har blivit för sötsliskigt!
Många produkter är numera för sötslikiga, och då har jag ändå ett sockerberoende! Exempel på för söta produkter är alla 7elevens kakor och muffins. Sötade musliprodukter o flingor gillar jag inte. Det söta tar över all smak!
Tycker också att Aladin / Paradisaksarna är sötsliskiga, och de flesta Marabou chokladkakor. Jag trodde dock det berodde på att jag blivit vuxen, och tillochmed inbillade mig?
Men tror ni att Maranouföretaget verkligen har slarvat bort kundkretsen genom att göra sina produkter billigare / sämre råvaror?