Inlägg från: Kroonkan |Visa alla inlägg
  • Kroonkan

BF Oktober 2021

Hej jag är också beräknad i oktober 2021 ???? Jag plussade den 8/2 och är gravid v 4+3. ???? Min andra graviditet. Min första slutade tyvärr i missfall. Men nu håller vi tummarna.

• Kroonkan

Jag är i v15 nu och beräknad den 14/10. Varit på KUB och fick bästa resultaten man kunde få enl läkaren. Kändes så skönt och nu känns det som man verkligen kan slappna av och njuta av graviditeten. Allt har sett bra ut. Vi får veta kön den 24 maj på RUL. Någon mer som gjort KUB? Jag var så orolig och nervös innan... Detta är min och min mans första barn. Har varit gravid en gång innan 2018, men vi fick då missfall. Vi är så glada och förväntansfulla. Känns som en tjej. Men vem vet, skall bli intressant och se ifall känslan stämmer överens med vad jag kommer få veta den 24/5 på RUL. ????????????

• Kroonkan
    Mrs87a skrev 2021-04-16 21:30:52 följande:

Jag gjorde kub för en vecka sen, fick också lägsta sannolikhet för avvikelser. Sån lättnad! Denna graviditet har jag varit mer orolig för att något ska vara fel. Kanske är man mer medveten nu om alla risker.. Skyller nog ändå denna åkomma på alla skräckhistorier på familjeliv..! :-!

Jag är rätt säker att din magkänsla stämmer! Förra gången bara VISSTE jag att det var en flicka. Och ut kom en tjej! Den här gången misstänker jag flicka igen, men jag är inte tvärsäker. Har drömt nog 4 gånger under denna graviditet att jag fått en son så det kan väl ha förvirrat min magkänsla

Ja man får en hel del skräckhistorier från familjeliv och även Google.. Coolt att känslan kan stämma så bra. Hört från andra att den gjort det för dem med. Jag var så säker tjej i början. Men nu svårt att helt veta, är mer osäker nu.

Har bara haft drömmar om dotter (redan innan ag var gravid). Skönt nu att illamående har släppa. Var jobbigt i början. Mår du illa något?
  • Kroonkan
    Lilant skrev 2021-04-17 07:19:45 följande:

Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig

Hej, vet inte varför du låter så aggressiv. Tråkigt tycker jag. Jag går efter vad som sas på mitt KUB där hon sa beräknad 14 okt. Innan var jag beräknad 19 okt. Tycker det är en onödig sak att ens ta upp... Huvudsaken är att vi alla är glada, mår bra och föder friska barn. Sen någon dag hit och dit... Inte världens undergång
  • Kroonkan
    GrodanS77 skrev 2021-04-17 07:26:21 följande:

Ge dig nu! Vi har redan haft den där diskussionen!

Tror att hennes veckor stämmer alldeles utmärkt då jag går in i v15 idag och har bf 16/10. Skulle tro att det är du som räknat fel på ditt.

Jag är i vecka (14+2) så v 15 :)
  • Kroonkan
    Madame98 skrev 2021-04-17 13:58:38 följande:

Igår lyckades jag äntligen höra hjärtljuden med doppler.. Har annars gått runt och tänkt att det säkert är MA och inte kunnat glädjas riktigt då jag såg fostret senast vecka 9. Idag gick jag in i vecka 14 så livet kan inte bli bättre just nu (även fast jag i princip är sänggliggandes pga fruktansvärt illamående och yrsel haha).

Hur mår ni alla andra här? Både psykiskt och fysiskt. <3

Mår bra som vanligt. Bara synlig mage och lite lättare andfådd. Svårt att sova. Illamående släppt mer och mer. Början var jobbig. Spydde mycket, illamående, huvudvärk, trötthet osv. Men känns som andra trimestern är lättare (bättre) nu kan man njuta. Tråkigt att du mår sådär. Hoppas det vänder snart. :)
  • Kroonkan

Hej igen. Bild från KUB. Någon som är bra på gissa kön? Lite kul och veta vad ni andra tror? Min känsla har varit flicka. Men vet vet. :)
  • Kroonkan
    Malinholmberg skrev 2021-04-20 11:54:53 följande:

Hej alla fina mammor!

Jag är i vecka 17 (16+1) och har ännu inte fått någon mage. Barnmorskan sa att jag inte skulle oroa mig för det då vi träffades förra veckan, på det besöket lyssnare vi på hjärtat och jag har även känt sparkar så vet ju rent teoretiskt att allt ska vara okej med barnet, men ändå, man är ju mamma och oroar sig för sitt barn. Är därför nyfiken på när era gravidmage började synas under er första graviditeten. Kanske kan era svar lugna mitt mammahjärta

Du behöver inte vara orolig. Allt verkar ju se bra ut. :) vad tror du om kön på eran? Sa de något på KUB? Jag är så nyfiken på min. Skal RUL 24 maj. :) Min mage började synas i v 7 ganska tidigt putade den ut. Men först nu jag har gravid jeans och leggins. Är nu i vecka 15 (14+4). Grattis förresten. :D
  • Kroonkan
    Malinholmberg skrev 2021-04-20 20:52:46 följande:

Tack och grattis till dig med! Jag har inte gjort något KUB, men ska på RUL 4/5 och då ska vi ta reda på vad könet är :) men sambo säger hela tiden "han" åt den, jag tror dock att det är en tjej då jag mått så pass illa och fortfarande måste spy ibland trots lergigan comp. Har du/ni någon känsla om vad det är som gömmer sig i sin mage?

Skönt att ni är flera som säger att jag inte behöver vara orolig! :D

Vad roligt att ni snart skall på RUL, jag räknar dagarna tills vårat. Känns som lång väntan. Hehe min man tror med pojke (nog önsketänk) han trodde tvillingar med från början men icke. En liten krabat som växer och frodas. Min känsla har också varit flicka. Som sagt skall det bli intressant och se om känsla stämmer överens med resultatet. Tror du tjej pga illamående? Jag mådde jätte illa i början fick med lergigan comp. Men illamåendet släppt och jag mår nu kanon. Behövde aldrig ta så många lergigan. Lärde mig att äta mindre men oftare. Drack mkt blåbärssoppa och nyponsoppa. Hehe. Jag la upp en bild från KUB i förrgår här i tråden. För att se om någon ev kan gissa könet. Men ej fått svar ännu. Fick dock svar på en annan tråd där någon skrev flicka. :) spännande.. Har du/ryggont? Jag har ont ibland, har tid till fysioterapeut imorgon. Skall se vad som sägs där.
Svar på tråden BF Oktober 2021