MaTik skrev 2021-05-05 09:25:05 följande:
BM berättade på KUB att moderkakan var i framvägg. Kan tydligen vara lite svårare att känna rörelser tidigt då. Hade också missfall innan första barnet, så var väldigt nojjig då. Nu är jag jag lugnare när jag vet att det har gått bra en gång redan.
Vi spånar på namn, men kommer inte på nåt alls. :) Har en son sen innan, tror att detta också är en liten pojke. Men vi ska inte ta reda på kön, är lite spännande att inte veta, även fast jag är väldigt nyfiken.
Okej, spännande att ni vill ha en överraskning. Jag vill gärna veta. Dock har vi handlat alla kläder osv i neutrala färger. Som både pojke och flicka kan ha. Jag har ett pojknamn som är helt bestämt om det blir en pojke (Marcel) . Men inte direkt något flicknamn. Så min man tycker vi skall vänta tills vi vet kön och sedan spåna vidare då. Jag skulle nog inte kunna hålla mig från att veta. Förstår att du är nyfiken, man blir ju gärna det. Hehe. Håller med. Man känner sig lugnare när allt gått bra och man även fått det bekräftat. Jag skall till barnmorska igen på fredag. Skall passa på att väga mig då. För upplever att jag tappat vikt. Jag kommer inte vaccinera mig mot covid 19. Är 30 och inte i någon riskgrupp. Kommer dock endast arbeta tom vecka 20. Jobbar inom vården som undersköterska. Så kommer ansöka om havandeskapspenning.