Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Pappa med kjol

Självklart ska han få ha kjol om han vill! Det viktiga är att prata med honom om hur andra kan reagera.

• Anonym (S)
    Anonym (Z) skrev 2021-01-28 15:15:34 följande:
    Och på 1600-talet brändes ?häxor?. Det är ungefär lika relevant som det du skriver om. Vi lever inte på vare sig 1600-talet, 1700-talet eller 1800-talet. Vad som gällde och var inne då är inte det som gäller och är inne idag. Du kommer inte kunna övertyga någon normalt funtad människa om att rosa klänningar och högklackade skor är manligt nu för att det ansågs vara det för 400 år sedan.
    Och nu lever vi på 2000-talet där de flesta normala människor kommit så långt i sin mentala utveckling att de inte måste lägga sig i vad andra har för kläder på sig :) 
  • Anonym (S)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 19:59:49 följande:
    Oavsett vad man tycker om det så ser verkligheten annorlunda ut än vad du önskar. En sexårig pojke i kjol kommer att mötas av blickar och kommentarer och elakheter av både vuxna och barn. Innan man låter ett litet barn exponera sig för det måste man vara säker på att barnet är könslomässigt mogen för att kunna hantera det. Som förälder måste man ta det ansvaret och inte skicka ut sin unge som kanonmat u kampen för sina övertygelser oavsett hur moraliskt riktiga de är.
    Jag tänkte främst på vuxna..... Även om det verkar lika illa i den här tråden som hos småbarn.

Skulle du kalla det för att "exponera sig" om det handlade om en flicka också...? Ska små flickor inte heller ha kjol? Hur gamla ska de vara innan det är ok för dig? Allt handlar liksom inte om sex.
  • Anonym (S)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 21:45:12 följande:
    Exponera sig för folks dömande förstod du säker att det handlar om, om du inte är helt bakom flötet. Folk dömer inte flickor/kvinnor i kjol om det nu gått dig förbi. Det är pojkar och män i kjol som kommer att exponeras för folks blickar och kommentarer, som förälder har du ett ansvar för att ta med det i beräkningen och kunna avgöra om ditt barn är känslomässigt mogen för att hantera det. Att inte göra en sådan åldersadekvat bedömning för att man ÖNSKAR att världen såg annorlunda ut är en omsorgsbrist.
    Om du inte är helt obildad så fattar du att uttrycket exponera sig handlar om att visa kroppsdelar. Case closed. Inte värt att diskutera med en sån som dig. Ärligt talat läste jag inte ens din kommentar längre än så.
  • Anonym (S)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 22:16:02 följande:
    Gud... jag rodnar lite för din skull nu.

Tillbaks till svenskalektionen nu snälla människa...
    Nej, men du är välkommen att närvara på mina svensklektioner, som det kallas.
  • Anonym (S)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 16:37:25 följande:
    Snälla, kan du inte berätta igen vad ordet exponera betyder?
    Jag hoppas att du är läskunnig nog. Jag blir iofs inte förvånad att du fortsätter att vara otrevlig, det är det du verkar vara bäst på i forumet. Sällan några bra råd till trådstartarna, bara du får möjlighet att svara emot andra. Du är en fruktansvärt tröttsam människa.
  • Anonym (S)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 16:52:37 följande:
    Jobbigt att du ska behöva exponeras för mina inlägg i tid och otid
    Har du roligt eller...? Du kanske kan starta en egen fredagstråd där du vräker ur dig åt allt och alla.
Svar på tråden Pappa med kjol