• comfortableberry

Pappa med kjol

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41
    Min son är 6 år
  • Svar på tråden Pappa med kjol
  • Anonym

Det ser larvigt ut med män som har kjol
    Köp ett par byxor till grabben.

• Anonym (S)

Självklart ska han få ha kjol om han vill! Det viktiga är att prata med honom om hur andra kan reagera.

• Anonym (f)

Vuxna män som går med kjol med apparaten dinglande gör det för att få utlopp för blottning och perversioner.
    Ta på er byxor och håll könsdelarna för er själva. 

• Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2021-01-28 14:20:59 följande:

Självklart ska han få ha kjol om han vill! Det viktiga är att prata med honom om hur andra kan reagera.

En del vill ju ha kjolen runt huvudet, så visst ska barnen få ha kjol oavsett hur de vill bära den. (Det kallas ju slöja om den bärs runt huvudet).
  • KittyK80

Du skriver din egen ålder, men inte din sons. Är betydligt mer intresserad av sonens ålder, innan jag svarar på frågan.

• Hippolyte

Finns ju olika sorters kjolar. Kort, blommig kjol ser kanske inte så kul ut på en man. Däremot en lång som inte visar benen är väl okej. Thomas Di Leva klär bra i det.

• Hippolyte

Apropå. Högklackat var ursprungligen ett mode bland män. Från början ryttare som hade klackar på sina stövlar. Sen spreds modet till överklassens män. Ludvig XIV gick gärna i högklackat. Kvinnorna tog efter. Vilket ledde till att männen gjorde sina klackar breda för att betona sin manlighet medan kvinnornas blev smala. Rosa var en vanlig färg för pojkar fram till 1900-talet. Blått var en sval och kvinnlig färg.

Väntar på om en viss forumdeltagare ska nappa på denna diskussion. Vi har haft ett nappatag om sådant tidigare :)

• Jemp

Alla borde få ha på sig det de vill så ja, stå upp för din son.

• PessimistiskaRelaisten

Förstår inte varför så många föräldrar vill kontrollera vad deras barn har på sig för kläder. Ja, jag tycker du borde prata mer med din fru om detta. Varför skulle han inte få testa några kläder som han vill?

Svar på tråden Pappa med kjol