Inlägg från: Anonym (Il) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Il)

Pappa med kjol

comfortableberry skrev 2021-01-28 14:15:31 följande:

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41

Min son är 6 år

Du borde börja ta ansvar som förälder och klä dig som en pappa. Du är ingen bebis längre.
  • Anonym (Il)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-29 17:48:18 följande:

Könstillhörighet sitter inte i kläderna din outbildade potatis.

Menar du att alla skottar, balinerser, thailändare, saudiaraber med flera tappar snoppen och blir kvinnor för att de bär kilt eller kaftan?

Slår vad om att du också tror att rosa är en "tjejfärg"

Det handlar om att han blir sönder mobbad av killgänget med sådan klädsel. Därmed förlorar han sin könstillhörighet.
  • Anonym (Il)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 21:11:16 följande:

Man tappar knappast könstillhörighet för att man blir mobbad.

Jo, det gör du eftersom du inte kommer att fungera i manliga sammanhang. Då är du ingen man.
  • Anonym (Il)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 21:11:16 följande:

Man tappar knappast könstillhörighet för att man blir mobbad.

Jo, det gör du eftersom du inte kommer att fungera i manliga sammanhang. Då är du ingen man.
  • Anonym (Il)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-29 21:46:46 följande:

Du tappar inte din könstillhöright, sluta använda ord du uppenbarligen inte förstår vad de betyder.

Han är 6 år gammal, vilket "killgäng" pratar vi om? Barn som du uppfostrat? Uppfostrar du dina barn till att mobba?

Människor mobbar eller iaf stöter ut de som är annorlunda. Det har inget med mig att göra utan det är så människan fungerar.
  • Anonym (Il)
    Knepochknåp skrev 2021-01-30 16:28:44 följande:

Om du har barn hoppas jag du lär dom att det inte är ok att mobbas! Det är föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn till goda medmänniskor som fungerar väl i samhället. Ett barn som lär sig att det är ok att mobbas kommer inte att fungera väl som vuxna!

.

Så gott som alla barn får lära sig att man inte ska med bbas. Ändå kommer de allra flesta att på ena eller andra sättet stöta ut de som avviker.
Svar på tråden Pappa med kjol