Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Pappa med kjol

Om ditt barn är gammal nog att kunna förutse och bedöma och hantera omgivningens reaktioner.

• Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-28 15:31:57 följande:

Och nu lever vi på 2000-talet där de flesta normala människor kommit så långt i sin mentala utveckling att de inte måste lägga sig i vad andra har för kläder på sig :) 

Oavsett vad man tycker om det så ser verkligheten annorlunda ut än vad du önskar. En sexårig pojke i kjol kommer att mötas av blickar och kommentarer och elakheter av både vuxna och barn. Innan man låter ett litet barn exponera sig för det måste man vara säker på att barnet är könslomässigt mogen för att kunna hantera det. Som förälder måste man ta det ansvaret och inte skicka ut sin unge som kanonmat u kampen för sina övertygelser oavsett hur moraliskt riktiga de är.
  • Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-28 21:37:10 följande:

Jag tänkte främst på vuxna..... Även om det verkar lika illa i den här tråden som hos småbarn.

Skulle du kalla det för att "exponera sig" om det handlade om en flicka också...? Ska små flickor inte heller ha kjol? Hur gamla ska de vara innan det är ok för dig? Allt handlar liksom inte om sex.

Exponera sig för folks dömande förstod du säker att det handlar om, om du inte är helt bakom flötet. Folk dömer inte flickor/kvinnor i kjol om det nu gått dig förbi. Det är pojkar och män i kjol som kommer att exponeras för folks blickar och kommentarer, som förälder har du ett ansvar för att ta med det i beräkningen och kunna avgöra om ditt barn är känslomässigt mogen för att hantera det. Att inte göra en sådan åldersadekvat bedömning för att man ÖNSKAR att världen såg annorlunda ut är en omsorgsbrist.
  • Drottningen1970
    Anonym (Love) skrev 2021-01-29 12:51:48 följande:

Oj? kan meddela dig att folk är betydligt mer toleranta än vad du förutspår. Min son hade ofta klänning när han var i sexårsåldern, och han fick väldigt sällan några kommentarer öht, och de kommentarer han fick var framförallt positiva.

Vad menar du med Oj? Det är ju jättebra om du har positiva erfarenheter och haft turen att träffa på öppensinnade vänliga människor, men det innebär inte med automatik att det kommer att bli likadant för TS son. Jag menar fortfarande att man måste analysera situationen både utifrån barnet som person och dess mognad samt sammanhanget man lever i för att göra en konsekvensanalys så att man inte utsätter barnet för situationer som barnet inte kan hantera könslomässigt.
  • Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-29 16:34:13 följande:

Nej, men du är välkommen att närvara på mina svensklektioner, som det kallas.

Snälla, kan du inte berätta igen vad ordet exponera betyder?
  • Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-29 16:42:35 följande:

Jag hoppas att du är läskunnig nog. Jag blir iofs inte förvånad att du fortsätter att vara otrevlig, det är det du verkar vara bäst på i forumet. Sällan några bra råd till trådstartarna, bara du får möjlighet att svara emot andra. Du är en fruktansvärt tröttsam människa.

Jobbigt att du ska behöva exponeras för mina inlägg i tid och otid
  • Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-29 17:01:14 följande:

Har du roligt eller...? Du kanske kan starta en egen fredagstråd där du vräker ur dig åt allt och alla.

Ja jag tyckte faktiskt ditt påstående om vad ordet exponera betyder var extremt roligt. Ännu roligare var att du antydde att du var lärare i svenska. Om det är sant är det givetvis mer skrämmande än roligt.

Nån ny tråd behövs inte. Denna duger gott. Men tack för förslaget
  • Drottningen1970
    Anonym (Il) skrev 2021-01-29 18:29:01 följande:

Det handlar om att han blir sönder mobbad av killgänget med sådan klädsel. Därmed förlorar han sin könstillhörighet.

Man tappar knappast könstillhörighet för att man blir mobbad.
Svar på tråden Pappa med kjol