• Elsa891

Inget att se fram emot

Jag har, som så många andra, det rätt tufft nu under pandemin. Jag pluggar på distans, träffar några klasskompisar ibland för att plugga men är oftast hemma. På kvällarna tränar jag oftast. Men det känns inte som att jag något att riktigt se fram emot. Inga middagar, resor, utgångar mm. Har ni några tips på saker man kan göra? Hur man kan få upp humöret? För just nu känns livet så himla tråkigt...

• Svar på tråden Inget att se fram emot
  • Stårschan2

Skaffa en hobby som du kan hålla på med hemma. Stickning, släktforskning, pusslande eller något annat som kräver koncentration och håller dig upptagen.

Gör upp planer, men lägg dem långt fram i tiden. Planera en resa till hösten och grotta ner dig i alla detaljer. Du kan gärna boka också, men ta allting avbokningsbart.

Hör av dig till mer avlägsna kompisar och prata länge, istället för att bara chatta lite.

De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Kentaur

Engagera dig i vaccinfrågan och argumentera för att fler ska vaccinera sig. Ju fler som gör det desto fortare ser vi ett slut på det.

• Jag är bara jag

Skaffa en ny hobby, lär dig nåt nytt, läs böcker på andra språk, engagera dig via nätet i nåt du är intresserad av. Ändra inredning hemma, sy nya gardiner. Och om du känner att du har tid och engagemang så skaffa ett husdjur tex från katthem. 

• Mandel

Förstår precis hur du känner det!
    Skilde mig för 2 år sedan och trodde jag skulle få stöd av vänner och familj, men istället försvann alla och ingen av dem hör av sig fast jag försöker.
    Har engagerat mig i föreningslivet i olika föreningar för att på så vis kunna träffa nya vänner att umgås med, men så kom corona och man får ju inte träffa folk så allt har blivit inställt och jag har inte lärt känna några nya människor...
    2 år av tystnad och inte ens ha möjligheten att försöka få till ett socialt liv har gett mig lapp-sjuka de lux...

Så jag har inte ens vänner att göra sådant som man får göra tillsammans som att ses ute i naturen osv. Och det gör så satans ont ända in i själen att se att mina gamla vänner umgås med varandra både ute och inomhus och jag blir inte ens tillfrågad om att vara med Gråter

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Steven01

Men varför tränar du då, har du inget mål med träningen? Du lär ju sikta på något typ Lidingöloppet och sen tränar du för att klara det på tex under 3 timmer. Då har du nåt att se fram emot.

Svar på tråden Inget att se fram emot