amandakollb skrev 2021-03-31 15:59:13 följande:
Hur mår du och hur går allt?:)
Hej! Svarade dig men ser nu att det försvann? Ibland är Familjeliv helt koko! :/
Tråkigt att höra om din vän! Kan tänka mig att det kan få igång katastrof-tankar, speciellt när någon så nära drabbas :( Men skönt att allt var bra med er tjej och att hon ville komma ut till er föräldrar lite tidigare!
Har allt gått fortsatt bra? Hur är oron som förälder vs den som gravid? Tänker att när det lilla livet är ute så måste det bli bättre på ett sätt men kanske värre på ett annat?
Nu har du hunnit vara mamma några veckor! Bästa tipsen som super-ny förälder? Bästa produkterna/babysakerna som du haft nytta av än så länge? Hur funkar vagnen? (vi köpte ju en likadan!) Med covid och allt, hur kändes det att träffa svärföräldrarna? Annat folk? Har du fått någon information om vaccination? Kan man ta det som ammande (om du nu ammar)?
Jag mår bra! Särskilt då huvudvärken jag haft dagligen i flera månader faktiskt har släppt en hel del senaste veckorna. Tror mycket det har att göra med att stressen minskat och att jag har fokus på att må bra hellre än att leva upp till krav som var omöjliga i min situation när huvudvärken var som värst. Så det känns skönt! Har till och med haft flera dagar i rad utan huvudvärk vilket är helt fantastiskt, haha! Har också börjat på fysioterapi och fått många bra avslappningsövningar och lätt träning som ska vara bra för både huvudvärken och gravid-kroppen så det känns också bra! Att ta hand om mig själv nu är prio 1.
Jag är nu i vecka 26 (25+5) och idag är det 99 dagar kvar till BF. Nedräkning nu! :) Ryggen har börjat ta lite stryk då jag svankar mer för att kompensera för den stor-lilla magen och är trött. Men annars måste jag säga att det känns fint. Nu när huvudvärken inte är lika jävligt så ser jag mycket ljusare på allt :) Att känna bebissparkar och kullerbyttor varje dag gör ju också att man blir sådär omåttligt lycklig <3
Framöver ska jag göra glukosbelastning om några veckor. Hoppas såklart att det går bra. Gjorde du det? Hur upplevde du det i så fall?
Har också fått tid för tillväxtultraljud den 7 maj som vi ser fram emot och som vi hoppas ska visa en normalstor bebis.
Önskar er en fin påsk!