MiniNin skrev 2021-07-08 14:20:50 följande:
Idag är det BF men än så länge tycker bebisen att det är skönast på insidan :)
Har nog haft någon förvärk och starkare sammandragningar med mensvärk den senaste veckan, oftast på natten eller morgonen. Även molvärk till och från vissa dagar. Slemproppen har nog börjat släppa i omgångar; såg en slemklump på pappret idag som jag även såg för några veckor sedan. Men ingen starkare smärta eller annat på gång. Bara väntan nu... Hoppas bara att bebisen blir trött på att ligga trångt där inne och vill komma ut innan igångsättning 41+0.
Woho för din milstolpe! (även om det blev lite knasigt) Offentlig amning kan nog vara stressande och jobbigt på olika och många sätt. Man får göra det som funkar för bebis och en själv tänker jag.
Hur mår ni annars i värmen, du och lillen?
Wow wow wow BF! Nu är det verkligen inte långt kvar för er, även om jag vet att de där sista dagarna känns oändliga. Håll ut! Håller alla tummar för att det kommer igång snart och att du får en smidig förlossning. Håll oss uppdaterade när du orkar! <3
amandakollb skrev 2021-07-08 17:10:15 följande:
Länge sen jag var in här nu! Skickar en uppdatering, lillan växer på så jäkla snabbt vill verkligen att tiden ska pausas. Hon blir 4 månader idag och allt går jättebra. Amningen funkar bra (känns de som iaf hahah, får väl se på nästa BVC-koll om hon går upp som hon ska), och hon har blivit lite mer människa om ni förstår, förut var det mest äta och sova, nu är hon mycket mer vaken och pigg, har börjat skratta och jollra och är så himla charmig. Börjat sträcka sig efter leksaker och ska stoppa allt i munnen. Sover bra på nätterna också, i egen säng (så skönt, samsov i början men kunde inte riktigt slappna av). Enda som är jobbigt är väl solen och värmen.. inte lätt på promenader, hon vill knappt ligga i vagnen så blir mkt bärande och är svårt att undvika solen helt då så vi har faktiskt hållit oss inomhus mest på dagarna och går ut på kvällarna när det är svalare.
Wow bf idag minnin! Hur känns de? Tänk att ni snart ska få träffa er bebis! <3
Och akalei, stort med amningen offentligt! De kommer gå bättre och bättre, lovar! Hur går allt annars? Sömn? Mat? Tycker ni också det är jobbigt med solen och värmen?
Kramar till er!
Tänk att hon är 4 månader redan! Hjälp vad tiden går fort. Förstår vad du menar att man bara vill pausa. Härligt att höra att ni mår bra! Så häftigt att se henne utvecklas. Längtar efter första skrattet, måste vara helt magiskt!
Jag och lillen mår bra! Skrev ju det förut men väldigt imponerad och tacksam över hur kroppen återhämtat sig. Lillen växer och frodas, följer sin kurva enligt BVC och fick mycket beröm på sin 4-veckorskontroll, man blir ju så stolt och blödig alltså!
Sömnen funkar rätt bra just nu, haha vågar knappt skriva det, rädd för att jinxa något. Försöker vara tacksam för nuet och mentalt beredd på att det kan ändras när han kommer in i någon fas? Jag är nämligen rätt känslig vad gäller sömn och är inte människa om jag inte får sova hyfsat. Vet inte hur jag hade klarat en bebis som var uppe hela nätterna. Han har sovit mestadels i bedside crib sedan start, har funkat bra. Några nätter som var lite knepiga har vi haft honom i babynest i sängen. Känner mig inte heller riktigt trygg med samsovning. I bedside crib så ligger vi ju ändå precis bredvid men slipper ligga exakt på varandra liksom så det känns bra :)
Han sover som sagt rätt bra just nu, hittills har vi sluppit långa jobbiga uppvak, hoppas det håller i sig. Vaken ett par kortare stunder per natt för mat och ibland blöjbyte.
Vi kämpar vidare med amningen hehe, tycker fortsatt det är rätt krångligt att amma när jag är på språng och drar mig för det. Att liggamma i sängen på kvällar och morgnar är ju däremot det mysigaste som finns, åh <3 Får se hur vi gör framåt. Han kan ta flaska så funderar på att faktiskt testa ge ersättning när vi är på språng. Fast vet inte om mina bröst skulle palla det haha.
Värmen är JOBBIG! Usch. Håller oss mestadels inne. Hehe, förut så tänkte jag att det blir ju perfekt med bebis innan sommaren så behöver man inte så mycket kläder osv men det var mest jobbigt ju och svårt att njuta. Men man får passa på när det är svalare väder :)