MiniNin skrev 2021-06-10 18:21:29 följande:
Åh, vad härligt att läsa att han äntligen är här! Stort grattis till er föräldrar! <3
Bebis nummer 2 då från PCO, Letrozol-tråden, eller hur? Wow, alltså!
Blir såklart nyfiken på vad för sorts komplikationer du menar men förstår att du inte vill dela allt här på FL. Hoppas att oavsett vad som hände och vad du fick utstå, att du återhämtar dig bra och att det inte medför några men för dig! Jag har bara några veckor kvar nu (går in i v. 37 imorrn) och behöver inte läsa fler skräckhistorier heller så kanske är det bra att vissa inte delar allt, haha!
Det där med amning har jag förstått kan vara en jäkla resa för många. Man får göra vad man kan och orkar, det viktigaste är ju att bebis mår bra och det gör de oftast lika bra med ersättning. Att sätta ribban för högt för sig själv redan från start är inte bra oavsett. Hoppas det löser sig till det bästa för er :)
Känns helt overkligt att jag också kommer bli mamma om några veckor... Får hålla tummarna för att vår bebis inte dröjer så länge som 11 dagar efter BF bara :O
Jaa helt fantastiskt! Så många som blivit gravida till slut, det vågade man inte hoppas för ett år sedan :)
Oroa dig inte för förlossningen! Komplikationer kan ju alltid uppstå men jag vill verkligen skicka med att
1. Vi var otroligt bra vård i Sverige. Jag kände mig aldrig rädd utan väldigt väl omhändertagen :)
2. Kroppen är fantastisk på att återhämta sig! Wow alltså vilken skillnad det kan bli på bara ett par dagar. Helt otroligt. Är inte alls orolig för att få några bestående men.
Det kommer gå toppen och framförallt bli toppen även om allt inte blir som du tänkt dig/vill i stunden <3
Jaa, jag vet inte vad jag känner för amning alltså. Både amning och flaskmatning har ju sina fördelar. Allra helst skulle jag vilja delamma för att få det bästa av två världar men vi får se om vi får till det. Verkar vara viktigt att etablera amningen ordentligt först då så det är fokus just nu.
Bara några veckor kvar för dig nu :) Förstår att ni är spända och laddade! Känner ni er redo/förberedda? :)
Hoppas du slipper gå förbi BF men det är kanske ändå bra att ställa in sig på det mentalt, snittet för förstföderskor är väl BF+5 eller något sånt.