Inlägg från: Anonym (Babblarna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babblarna)

Tv-tittande?

Låter min dotter på snart 10 månader kolla på babblarna och Arne alligator några gånger i veckan på morgonen för att få igång henne och få vila lite extra själv hon sitter å sjunger/babblar med väldigt utvecklande hon har kollat den hon va runt 4 månader :)

Sen blev det nallepuh på repeat i flera timmar om dagen vissa dagar när jag måde som sämst ( Är gravid igen och har extremt illamående) i övrigt så brukar hon vara med och städa kör runt henne i sin sittvagn inne då jag inte kan bära henne längre och hon gillar inte att krypa efter mig å vill hellre krypa åt något annat håll

• Anonym (Babblarna)
    Anonym (Nope) skrev 2021-04-08 18:22:13 följande:

Det finns inga tv-program anpassade för barn under två år iom att SKÄRMAR är skadliga för barn under två år.

Jo tex babblarna är gjord för att barn ska utvecklas läs på lite
  • Anonym (Babblarna)
    Spucks skrev 2021-04-09 13:52:16 följande:

Det kan väl vara så att dem som producera det påstår att det gynner bebisar påd något sätt, men det betyder inte att det gör det. Eller tror du "barnprodukter" som olika godisar är nyttiga om producenter påstår att de är bra för barnen?

Inom vetenskapen är ALLA(!) som har med temat att göra överens om att ett barn unter 18 månader inte ska ha någon skärmtid alls och nästan alla är överens att det gäller för barn under 2år. Ingen skärmtid alls betyder precis ingen skärmtid alls, inte då och då en liten stund, lite spelande på surfplatta, lite youtube på mammas mobil etc. Det betyder ingen, noll, nada. Och eftersom alla som har djupare kunskap inom ämnet för är överens, kan det inte finnas program som passar för barn i den åldern. Det är helt enkelt omöjligt.

Sedan är det såklart var och ens sak om man följer rekommendationerna. Men att helt enkelt förnekar vetenskapen för att det inte passar en är löjlig.

Har du äns barn? Antar att du inte kollar tv/andvänder mobilen i närheten av dom då. Kör du en nyare bil är de bäst att göra sönder displayen också då? Babblarna var framtaget för att få barn att prata du bör läsa på om det,nu får du gärna gå och lägga dig å sova lite
  • Anonym (Babblarna)
    Anonym (Nope) skrev 2021-04-09 14:03:27 följande:

Men NEJ! Babblarna måste ses på en SKÄRM! Skärmar har snabba bildbyten och osynligt flimmer! Snabba bildbyten och i synnerhet osynligt flimmer är SKADLIGT för SYNAPSKOPPLINGAR! Läs på för fasiken!

Du med gå och lägg dig
  • Anonym (Babblarna)
    StemDyke skrev 2021-04-09 14:10:23 följande:

Ignorera alias babblarna. Hen har uppenbarligen dåligt samvete pga att hen inte kände till farorna med skärm innan hon satte sin egen unge framför skärm.

Nädå jag vet om farorna därav får hon bara kolla saker som får henne att utvecklas som babblarna tex. Men om ni alla tycker skärmar är så farliga varför sitter ni här på fl å skriver?
Svar på tråden Tv-tittande?