Tv-tittande?
TS, det är väl rätt klart att skärm inte rekommenderas till barn under två år. Men jag tänker också att man inte måste göra allt rätt. Det är helt ok att slappna av lite, att inte läsa forskningsrapporter, och att inte följa alla råd till pubkt och pricka. Det är jobbigt att vara förälder, och det låter på din text som att du är ensamstående också. Sen är det dessutom pandemi som du själv skriver och många av de aktiviteter som fanns finns inte längre, man kan inte träffa vänner eller få avlastning av äldre morföräldrar. Jag tänker att som mamma ska du må bra och få din tillvaro att funka, och om det innebär att barnet tittar på babblarna en stund varje dag så är det inte hela världen.
Sen undrar du vad man gör med ett litet barn, och här är vad jag kommer ihåg att vi gjorde: gunga och leka i sandlådan, läsa böcker, bada, sjunga sånger, rim och rörelse, öva på att gå, måla med fingerfärg, bygga torn av toalettpappersrullar och handdockteater. Säkert mer som jag inte kommer ihåg. Om du söker montessori och baby så kan du få massa tips på utvecklande och enkla sysselsättningar.