Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
Hej allihopa! Ett tag sen jag kikade in här nu! Jag är i v 5+4 och lääääängtar så etter att komma in i "säkrare veckor". Tror inte vi kommer göra något VUL pga ekonomin så det blir att vänta till v 12.
Känns så annorlunda mot min förra graviditet. Jag minns att jag var trött då men inte såhär trött, det är helt sjukt denna gång, och kändes redan 8-9 DPO. Alla hormoner har dessutom fått min mage att svullna upp så jag ser ut att vara i 6e månaden, haha. Inte så lätt att dölja graviditeten då....
Jag undrar en grej, ni andra som hade ultraljud av äggstockarna vid barnförsök. Min läkare var noga med att det inte skulle bli tvillingar pga min tidigare högrisk-grav. Jag hade ultraljud på dag 12 i cykeln, hade då två äggblåsor 11mm och 16mm. Läkaren gav inte sexförbud då hon menade att det var för stor skillnad på dem. Fick ägglossning 6 dagar senare. Jag har för mig att personer i denna tråd haft stor skillnad på äggblåsorna och sen vid senare UL haft 2-3 stora. Minns jag rätt då? Kan inte släppa tanken att det kan vara två haha.
Jag hade precis som du den cykeln jag plussade, fast min största var till och med lite mindre än din. Jag hade en blåsa på 11 och en på 13,6, men vid nästa vul hade jag bara en på 24 mm. Jag tror att om det skiljer såpass mycket i storlek mellan dem så ska det nog mycket till att den lilla ska hinna växa och mogna innan det är dags för den stora att släppa, men vem vet? :)