Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
Tack <3
När är det din tur med rul?
Tack <3
När är det din tur med rul?
Ja visst är det trist att de inte får följa med, rent av diskriminerande då man trots allt är lika mycket föräldrar till barnet. Konstigt att det är tillåtet i det här landet där allt ska vara så jämställt...
Hoppas ni kan facetimea iallafall under tiden och att det blir en fin upplevelse trots allt.
Hur gick det för er på rul? :)
Hej på er! Var väldigt längesedan jag tittade in här! :)
Hur mår ni allihop? Känns så overkligt att man är gravid och att det faktiskt "snart" är där, om man jämför den långa resan hit man gjort!!
Och välkommen Ik96 och grattis <3
Vad bra att tappen va opåverkad! Sånt kan verkligen göra en oroad. Jag tittade till min med igår och den var med helt opåverkad.
Har du mycket sammandragning som påverkar din vardag?
Ja, kontroll för sammandragningar och foglossning. Hade väldigt mycket sammandragningar med dotter så inte känt mig orolig att tappen skulle vara påverkad men usch, det är verkligen inget roligt!
Jag känner så igen mig med det där. Minsta rörelse och det drar ihop sig.! Jag är ju hemma på graviditetspenning och får för tillfället bara ha dottern på förskola 15h, men har fått en 50% sjukskrivning nu för att kunna ha henne mer på förskolan.
Dagar som hon är hemme med bara mig är det tårar för att klara av. Både för hennes skull och för min!
Har du din son mycket ensam eller hur ser det ut för dig?
Hej! Så dålig jag har varit på att svara/skriva här på familjeliv. Hur mår ni alla? Är det kanske någon som har fått sitt mirakel redan?
Jag är i vecka 37 nu och börjar bli riktigt trött på att vara gravid, blivit utlovad hinnsvepning vid nästa besök dvs 38+0 (om det går). Så håller tummarna att det funkar och att hon tittar ut snart :D
Aaah okej. Hur tidig var sonen och vet ni varför han blev prematur?
Skönt att få ta det lugnt och vila upp sig inför vad som komma skall, jag är också hemma nu men måste erkänna att jag har väldigt tråkigt haha. Usch vad jobbigt med förvärkar, håller tummar och tår att bebis stannar kvar åtminstone till 37+0 och att du slipper dessa förvärkar.
Jag mår bra, eller ja jag har ju hemsk foglossning, sover knappt, förstoppad, hemorrojder, ilningar och bara allmänt trött/tung men bortsett från det så mår jag bra haha. Trodde verkligen jag skulle vara sån som älskar att vara gravid men nej fy tusan, jag avskyr det mesta delen av tiden.
Hahah ja men det är ingen dans på rosor att vara gravid, speciellt inte när man är tung som bly ;)
Aaah okej, vad märkligt. Skönt att allt gick bra och att han inte kom tidigare än så. Måste vara sån lättnad att ha gått över 35+4 nu. Tänker att efter 37+0 får iaf min bebis gärna komma ut då hon förmodligen är helt färdig då :)
Tack för tipset! Ska ta och kika på det. Känns som om jag sett allt som går att se nu. Sen att förbereda med mat till frysen ska jag nog också ta tag i (så det inte bara blir foodora varje dag) haha
Hej tjejer!
Det var verkligen längesedsn jag var här inne. Känns som vi alla börjar känna att det lider mot sitt slut!
Jag går in i 37+0 och är mer än redo för detta lilla liv. I helgen började jag få förvärkar och dela av den berömda slemproppen började komma ut. Så just nu går jag verkligen och inväntar tecken på att det ska starta igång.
Och likt Vicki89 hade jag med en extremt snabb förlossning som förstföderska, på fyra timmar, så går här och känner en oro att inte hinna in... Hur har du hanterat den oron Vicki89?
Får man fråga varför du ska få en hinnsvepning Russin112? Jag känner mig inte speciellt påläst om just det :)
Nu är även dottern hemma med vattkoppor som är riktigt tungt för henne, och jag klarar inte av att vårda henne (och mig) just nu. Så mannen får jobba hemma/vabba för att vi ska klara oss. Sen kommer han vara hemma här från nästa vecka och fram till efter julledigt. Känns så sjukt konstigt ändå! Att man liksom redan är här!!