• jjkkll2

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-05-31 09:57:07 följande:

ÅÅÅÅÅÅÅÅH STORT GRATTIS! FY FAN VAD HÄRLIGT!!!! VÄLKOMMEN TILLBALA HIT! <3

TACK<3 känns kul men läskigt att vara tillbaka!
    Javelina skrev 2021-05-31 10:23:48 följande:

GRATTIS!!!!!!

Förstår så väl hur det känns mot alla odds. Tog sig för mig mig med efter letrozol, har i princip aldrig äl annars.. Sånt här gör att man blir på riktigt bra humör!!! Skit i jinx och fokusera på storheten i vad som faktiskt har hänt!

Tack <3 jaa man blir ju så förvånad när kroppen faktiskt funkar. Blev så chockad över egen äl och sen blev de strul med sexet så var inte förberedd på detta!

Haha ja man får nog göra de, tack!
    Lofffsan skrev 2021-05-31 10:33:38 följande:

Alltså åh vilken lycka! <3<3 blir varm i hela kroppen, detta för mig så glad!!

Åh och dina ord värmer mig, tack <3
  • jjkkll2
    Vicki89 skrev 2021-05-31 12:18:17 följande:

Åhhh stort stort grattis! Så fantastiskt!!!

Fru frusen skrev 2021-05-31 13:18:37 följande:

Åh! Så fantastiskt underbart och roligt! Så lycklig för din skull <3 GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Tack så mycket tjejer ni är bäst<3<3 är så så tacksam men livrädd!
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-01 09:49:47 följande:

En liten sprattlande bebis där inne :D blev flyttad bak 3 dagar nu :P svårt att bestämma sig, men nu är jag beräknad till 10/12 och är i vecka 13, 12+3. Risken var enligt barnmorskan låg, 1:5164.

Vad har ni haft för risk på tidigare barn? enligt henne var de ju lågt men hade hoppats på 1:20 000 :P

Grattis till att få se fina bebisen och bra resultat <3 Jag fick inte full pott kommer inte ihåg siffror men hon sa att de inte var något att oroa sig för :).
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!

Åh grattis till fint resultat på NIPT och till lilla pojken <3
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-06-06 14:01:47 följande:

Hej hörrni! Hoppas ni mår bra i värmen! :D

Tänkte bara uppdatera, jag har klart mig från covid. Testat två gånger i veckan och båda har varit negativa, så imorgon är det tid för kub. Är lite orolig att det är för sent som sagt men hoppas då de kan hjälpa med nipt!

Ta hand om er :)

Lycka till idag <3 håller tummarna att de går att utföra kub :)
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-06-07 11:52:52 följande:
    Tack! :) det gick bra, dock var den för stor vilket jag befarade så inget kub. Men hon kollade igenom det som gick att se, hjärta, skallen, hjärnhalvor, delningen i hjärnan, magsäcken osv. Och allt såg bra ut. Och iom att jag inte har några risker för avvikseler så får jag bekosta nipt själv om jag vill ha det...

Men känns skönt att fått se den lilla och hjärtat slog som det skulle. Så ska vara glad över det just nu <3
    Åh tråkigt att det inte blev någon kub. Men superhärligt att hon gick igenom allt som gick att se och att allt såg bra ut<3, snällt av henne :).
    Ja näe jag tror att risken att de skulle finnas kromosmfel är ju minimal. 
    Känner du att du vill göra nipt ändå?

Jaa det låter bra<3
  • jjkkll2

Var på vul idag 5+6 fick se ett litet hjärta slå. Trodde jag bara skulle få se en hinnsäck och ev en skugga av fostret.

Vecka 5+3 avstannade förra graviditeten så känns skönt att vara förbi den dagen men tänkte på att hade hen stannat så hade jag ju varit i v. 14 nu.

• jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-06-15 19:22:37 följande:

Åh wow, vad jag blir lycklig för din skull!! Och så häftigt att få se hjärtat så tidigt. Men vilken lättnad! Ska du tillbaka på vul något mer? :) <3

Tack <3 Ja jag blev såå förvånad! Gjorde vul med sonen i 5+3 och då syntes bara hinnsäcken så hade inte så höga förhoppningar. Ska tillbaka om 3 veckor :) hon sa att de inte behövdes rent medicinskt utan de var typ för att va snäll. Lite orolig över kub verkar vara svårt att få tider i sthlm under sommaren (både privat och via landstinget) de prioriterar bara rul under sommaren.

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-15 19:51:14 följande:

Åååh lilla bönan <3 stort grattis, måste kännas så skönt att ha passerat den gränsen. Hade den förra graviditeten inte avstannat så hade du aldrig fått det här underbara barnet, tror allt händer av en anledning. <3

Tack <3 ja känns som steg 1 i alla delmoment/datum som man vill passera :)

Jaa det tror jag med! Den var ju förmodligen inte frisk så.

Hur mår du?
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-06-15 20:04:16 följande:
    Ja men vad snällt!! Jag fick med en till tid för att de förstod min oro och ville vara snälla :)

Oj nej, vilken kalendervecka är du i vecka 13-14? Jag missade ju mitt kub pga av mannens covid. Men fick iaf se bebisen och det såg ju bra ut de kroppsdelar/organ de kunde se!

Jag är i vecka 16 nu, har gått så galet fort!! Och mår fortfarande illa och spyr. Så sjukskriven till vecka 18, sen någon semesterdag och sen i vecka 20 och ska söka graviditetspenning. Så just nu känns det lite som man bara går hemma...

Hur mår du? Någon gravkänningar? :)
    Ja så gulligt att de har förståelse för att man är orolig tycker de är fint av dom :)
    Man kan ju ta kub mellan vecka 11-14 så då är det under vecka 29-32 :P MEN jag har hittat en tid privat som vi kommer gå på om det är så att jag blir nekad kub via mvc. 

Ja juste, ja det var ju ändå bra att du fick ett ultraljud ändå! Förstår att de kanske måste prioritera rul men tycker samtidigt att de som råkar vara gravida under sommaren inte ska drabbas och inte få göra kub liksom.

Åh vad härligt! När har du rul?  
    Usch! Jag lider med dig! Förstår att de kanske känns trist att bara gå hemma men det kan ju vara behövligt när man mår illa/spyr. De sätter sig ju överallt det där satans illamåendet!

Jag har också börjat kräkas nu eller aa för en vecka sen får se om de håller i sig till v.20 som med sonen eller om de kanske slutar tidigare. Får ångest av tanken att de ska fortsätta i 14 veckor till så låtsas som att att de kommer gå över om 6 veckor i v. 12 istället som för de flesta andra haha. 
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-16 08:26:11 följande:
    Nej men precis. Hoppa tiden flyger förbi för dig och alla jobbiga delmål blir överstökade snabbt :)

Jag mår mycket bättre. Inte spytt på några dagar :) är i vecka 15, 14+4. Oron är dock fortfarande sjukt jobbig? bokade in ett extra ultraljud som jag ska på imorgon eftermiddag sen ska jag även ta cellprov hos bm imorgon vilket oroar mig lite.. men kort och gott så växer magen och jag längtar så tills jag börjar känna rörelser. Hur mår du? <3
    Jaa tack :)

Åh skönt att kommit över kräksperioden! Wow då är det inte långt kvar till rul för dig heller! Jaa jag förstår det, jag tror de kanske kommer lätta lite när du börjar känna rörelser då gör de sig påminda om att de mår bra.
    Mysigt med ett extra ultraljud imorgon hoppas du får några fina bilder med dig hem.

Enda jag hört om cellprov under grav är att man kan blöda lite efter pga känsliga slemhinnor. 

Mår bra förutom att jag kräks/mår illa. Det var förväntat men man glömmer ju bort att illamående liksom lurar hela tiden och aldrig är borta helt haha.
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO