Lofffsan skrev 2021-06-15 20:04:16 följande:
Ja men vad snällt!! Jag fick med en till tid för att de förstod min oro och ville vara snälla :)
Oj nej, vilken kalendervecka är du i vecka 13-14? Jag missade ju mitt kub pga av mannens covid. Men fick iaf se bebisen och det såg ju bra ut de kroppsdelar/organ de kunde se!
Jag är i vecka 16 nu, har gått så galet fort!! Och mår fortfarande illa och spyr. Så sjukskriven till vecka 18, sen någon semesterdag och sen i vecka 20 och ska söka graviditetspenning. Så just nu känns det lite som man bara går hemma...
Hur mår du? Någon gravkänningar? :)
Ja så gulligt att de har förståelse för att man är orolig tycker de är fint av dom :)
Man kan ju ta kub mellan vecka 11-14 så då är det under vecka 29-32 :P MEN jag har hittat en tid privat som vi kommer gå på om det är så att jag blir nekad kub via mvc.
Ja juste, ja det var ju ändå bra att du fick ett ultraljud ändå! Förstår att de kanske måste prioritera rul men tycker samtidigt att de som råkar vara gravida under sommaren inte ska drabbas och inte få göra kub liksom.
Åh vad härligt! När har du rul?
Usch! Jag lider med dig! Förstår att de kanske känns trist att bara gå hemma men det kan ju vara behövligt när man mår illa/spyr. De sätter sig ju överallt det där satans illamåendet!
Jag har också börjat kräkas nu eller aa för en vecka sen får se om de håller i sig till v.20 som med sonen eller om de kanske slutar tidigare. Får ångest av tanken att de ska fortsätta i 14 veckor till så låtsas som att att de kommer gå över om 6 veckor i v. 12 istället som för de flesta andra haha.