• Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 

Jag kan börja med listan :)

Russin112: Bf 10/12

• Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • Russin112
    Javelina skrev 2021-06-30 07:52:23 följande:

Låter alldeles underbart med semester och ledighet. Är företagare och kommer få kämpa på både före och efter förlossningen, vet inte hur jag fixar det om barnet får kolik...

Mår jättebra annars. Lite småkrämpor som hör till bara. Försöker röra på mig så mycket jag kan nu, blir nog svårare i höst.

Jättemysigt med sparkar och bus i magen, han är mest aktiv på eftermiddagarna och kvällarna. Är så nyfiken på hur han kommer se ut och vara. Längtar så oerhört mycket efter barnvagnspromenader och jollrande. Kan fortfarande inte förstå att detta faktiskt händer.

Har ni som har PCOS märkt någon skillnad på symptomen sen ni blev gravida? Det kanske är tillväxthormonerna som gör det men jag upplever överlag att allt hår växer snabbare.

Hoppas ni mår fantastiskt och njuter av graviditet och sommar!

Åh vad tufft, men då kanske du kan sätta dina egna arbetstider efter dina behov iaf:)

Skönt att höra att du och bebis mår bra, måste kännas helt fantastiskt med rörelser :D tror jag har känt lite puffar senaste dagarna :D

Jag har blivit hårig som en apa sedan graviditeten, även där jag har gjort laser har håret kommit tillbaka?
    jjkkll2 skrev 2021-06-30 19:17:14 följande:

Åh skönt med semester! Hur känns det att inte få komma tillbaka? Ååh grattis till vaccinationen!

På måndag börjar jobba med sonen hemma så får se hur det går. Är visserligen bara under 3 veckor sen har jag 3 veckor semester. Jobbade samma dag som sonen föddes så hoppas på samma den här gången :)

Tack det känns toppen :)

Jäklar vilken tuffing, känner nu att jag aldrig hade kunnat jobba heltid gravid? riktiga kämpar som klarar det. Mina dagar består mest av vilande hehe.

Vilken vecka är du i nu?
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-07-01 12:11:37 följande:

Jag mår tyvärr fortfarande illa, så är fortfarande sjukskriven men annars skulle jag gått på semester nu denna vecka. Hur mår du? :)

Samma här gällande jobbet. Har inte jobbat på flera månader känns det som och blir inget efter semestern heller.. Vad skönt med vaccinet :D då får du försöka njuta av semestern så mycket du kan!

Visst är det trist? Känns så långtråkigt (har ju bara jobbat få pass nu innan jag blev avstängd) Fy sjutton för fortsatt illamåendet, har du funderat på att testa akupunktur? Det hjälpte min syster under hennes graviditet.
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-01 13:28:37 följande:

Åh vad tufft, men då kanske du kan sätta dina egna arbetstider efter dina behov iaf:)

Skönt att höra att du och bebis mår bra, måste kännas helt fantastiskt med rörelser :D tror jag har känt lite puffar senaste dagarna :D

Jag har blivit hårig som en apa sedan graviditeten, även där jag har gjort laser har håret kommit tillbaka?Tack det känns toppen :)

Jäklar vilken tuffing, känner nu att jag aldrig hade kunnat jobba heltid gravid? riktiga kämpar som klarar det. Mina dagar består mest av vilande hehe.

Vilken vecka är du i nu?

Vad skönt :)

Haha är dock inte lika tuff denna gången känner mig mycket slitnare men det är nog för att jag är de haha! Men är tacksam över att kunna jobba hemifrån och slippa kokheta tunnelbanor med illamåendet.

Enligt app och ägglossning 8+2 enligt vul idag 8+6. Nu syntes de små armar och ben på klumpen.

Vilken vecka är du i? Rul snart?
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-07-01 13:33:02 följande:

Visst är det trist? Känns så långtråkigt (har ju bara jobbat få pass nu innan jag blev avstängd) Fy sjutton för fortsatt illamåendet, har du funderat på att testa akupunktur? Det hjälpte min syster under hennes graviditet.

Ja det är lite trist! Sen kan jag erkänna att det är lite skönt med då 2 åringen känns som ett heltidsjobb bara hon emellanåt haha!

Ja, jag gjorde klart den behandlingen nu innan midsommar precis, dock inte meddet önskade resultatet :( känns som de mest hade svårt att sätta nålarna vilket resulterade i smärta istället..

Åh, kul med vagnsköp!! Går mycket i de tankar nu när de ska passa två. Är sån jungel alltså!! Har en emmaljunga nxt90 idag men behöver nog byta, blir för tung för två sitsar+barn haha!
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-02 14:34:43 följande:

Vad skönt :)

Haha är dock inte lika tuff denna gången känner mig mycket slitnare men det är nog för att jag är de haha! Men är tacksam över att kunna jobba hemifrån och slippa kokheta tunnelbanor med illamåendet.

Enligt app och ägglossning 8+2 enligt vul idag 8+6. Nu syntes de små armar och ben på klumpen.

Vilken vecka är du i? Rul snart?

Hoppas det blir lättare längre fram :) usch förstår det, har spytt ner ett pendeltåg i rusningstrafik (enda gången jag glömt påse förstås) det var ju sådär haha.

Men lilla bönan! Så söt hen är, en liten dinosaurie:D okej vad fort det går. jag är i vecka 18 idag (helt sjukt) och ska på RUL den 15de, längtar så!
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-07-02 20:53:49 följande:

Ja det är lite trist! Sen kan jag erkänna att det är lite skönt med då 2 åringen känns som ett heltidsjobb bara hon emellanåt haha!

Ja, jag gjorde klart den behandlingen nu innan midsommar precis, dock inte meddet önskade resultatet :( känns som de mest hade svårt att sätta nålarna vilket resulterade i smärta istället..

Åh, kul med vagnsköp!! Går mycket i de tankar nu när de ska passa två. Är sån jungel alltså!! Har en emmaljunga nxt90 idag men behöver nog byta, blir för tung för två sitsar+barn haha!

Ja men du har ju att göra iaf Hahah.

Vad tråkigt att höra :( hoppas verkligen att det lägger sig pronto, tycker det sannerligen är på tiden efter så här lång tid!

Kändes helt magiskt, dock åkte den ner i källaren och inte är den ihopsatt heller :p Ja men det finns ju verkligen extremt många, jag körde det enkla valet och köpte likadan som mannens bror en bugaboo fox 2, den är superlätt och vi har en trappa utan hiss. Hört av vänner med 2 barn att bugaboo donkey ska vara toppen :)
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-03 08:16:00 följande:

Hoppas det blir lättare längre fram :) usch förstår det, har spytt ner ett pendeltåg i rusningstrafik (enda gången jag glömt påse förstås) det var ju sådär haha.

Men lilla bönan! Så söt hen är, en liten dinosaurie:D okej vad fort det går. jag är i vecka 18 idag (helt sjukt) och ska på RUL den 15de, längtar så!

Ja jag hoppas de slutare tidigare än de gjorde med sonen :P. Åh haha stackare såklart det händer när du inte har påse :(.

Haha ja ser ut som en liten t-rex.

Åh det är ju redan nästa vecka <3 ska bli spännande att se om den som utför rul också ser en liten snopp!
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-06 21:03:47 följande:

Ja jag hoppas de slutare tidigare än de gjorde med sonen :P. Åh haha stackare såklart det händer när du inte har påse :(.

Haha ja ser ut som en liten t-rex.

Åh det är ju redan nästa vecka <3 ska bli spännande att se om den som utför rul också ser en liten snopp!

Så himla typiskt men jag har typ vant mig vid att kräkas på allmänna platser haha.

Ja men verkligen, tycker de är så otroligt söta i början!

En vecka kvar idag, jag är såååå spänd, jag tror ju forfarande att det är en liten tös men börjar ställa in mig på att jag har fel:p
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO