• jjkkll2

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-06-16 15:25:28 följande:
    Så typiskt att jag skrev det, en timme senare kräktes jag som en tok haha. Ja det ska bli så mysigt, längtar! Också hört det om blödning, speciellt med tanke på att jag äter trombyl, därför är jag osäker på om jag ska göra det. En blödning hade givit mig sån panik?

Usch för illamående :/ hoppas att de går över fort för dig!
    Haha åh nej en riktig jinx där! Förhoppningsvis var det sista spyan nu :)
    Hm, du kanske kan vänta till efter förlossningen då? Alltså om de känns stressande. Jag har blött en gång under/efter cellprov men hon var himla hårdhänt så kanske be dom ta de försiktigt om du gör det. 

Haha hoppas på de bästa ställer in mig på de värsta :P. 
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-17 16:47:18 följande:

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg superbra ut och vi kunde även se en liten snopp! :O Jag som var helt säker på att det var en tjej. Det är tydligen inte 100% att det är en pojke men hon trodde verkligen det. Wow? allt känns så overkligt underbart just nu!

Åh grattis till en liten pojke och de fina ultraljudet <3<3! Vad sa din sambo om lilla snoppen?

Jag tror bönan är en tjej har sååå ömma bröst och så dålig hud och de hade jag inte med sonen.
  • jjkkll2
    Fru frusen skrev 2021-06-16 22:06:02 följande:

Grattis! Så härligt <3

Tack så mycket <3 hur mår du nu?
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-17 18:32:32 följande:

Tack :) ja du min man sa ?men breeds men? haha nej men har har ju varit övertygad om att det är en pojke.

Aaah jobbigt med huden, har varit så orolig för det själv då jag led av acne förr men har tack och lov sluppit det (än så länge iaf)

Det där med annorlunda symptom beroende på kön tror jag inte riktigt på, menar hcg är ju det man reagerar på och det skiljer ju inte sig beroende på kön :)

Haha typiskt manskommentar! Ja men då fick han rätt ändå!

Jaa alltså min panna lever sitt eget liv atm haha. Magkänslan säger tjej och annorlunda symtom spär på den känslan liksom. Hade rätt med sonen (alla trodde de var en tjej) så får se om jag får rätt denna gång med :P.

Åh! Jag hoppas de inte dröjer alltför långt! Men nu vet du iaf varför det isåfall dröjer.
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-18 08:06:30 följande:
    Hahah verkligen :p

Usch vad jobbigt, hoppas det blir bättre snabbt. Vet hur påverkad man kan bli av dålig hud :/

Jaha okej men vad spännande att se om du har rätt nu med :) ska ni ta reda på kön? :)
    Haha! 

Ja jag får hoppas det går över!

Ja gud jag har inte alls tålamod att vänta till fl så måste ta reda på könet :P
  • jjkkll2
    Vicki89 skrev 2021-06-21 11:47:38 följande:

Grattis till pojken Russin! <3 Har ju en sedan innan (och snart en till), och killar är helt underbara!

Nu kan du ju börja fundera på namn på riktigt också! Har du någon idé om vad det kan tänkas bli för något?

Min son heter Gunnar, tar gärna emot förslag på namn som passar till, för jag har fortfarande ingen aning. Förra graviditeten vid den här tiden hade vi nog nästintill fastnat för ett namn, men den här gången har jag ingen aning. Funderar på Knut eller Harry, men Harry är kanske lite väl vanligt? kom gärna med förslag! Har inget riktigt favoritnamn än så länge, vilket känns lite tråkigt?

Idag gick jag in i vecka 16! Hurra! Magen syns verkligen på mig nu! Hur är det med er andra?

Sååå sjukt Vicki läste bara att din son heter Gunnar och tänkte direkt på Harry och så skrev du Harry längre ned! Så jag röstar för Harry :D 

Grattis till vecka 16 <3
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-29 19:41:14 följande:

Hej på er! Nu har det varit tyst här ett tag, hur mår ni alla? Hur har ni det med arbete? Jag gick på semester igår och får inte komma tillbaka efter det. Jag jobbar dock bara extra då jag pluggar men kändes ändå sjukt. Utöver det blev jag ÄNTLIGEN vaccinerad idag, så otroligt skönt att kunna slappna av lite:)

Åh skönt med semester! Hur känns det att inte få komma tillbaka? Ååh grattis till vaccinationen!

På måndag börjar jobba med sonen hemma så får se hur det går. Är visserligen bara under 3 veckor sen har jag 3 veckor semester. Jobbade samma dag som sonen föddes så hoppas på samma den här gången :)
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-01 13:28:37 följande:

Åh vad tufft, men då kanske du kan sätta dina egna arbetstider efter dina behov iaf:)

Skönt att höra att du och bebis mår bra, måste kännas helt fantastiskt med rörelser :D tror jag har känt lite puffar senaste dagarna :D

Jag har blivit hårig som en apa sedan graviditeten, även där jag har gjort laser har håret kommit tillbaka?Tack det känns toppen :)

Jäklar vilken tuffing, känner nu att jag aldrig hade kunnat jobba heltid gravid? riktiga kämpar som klarar det. Mina dagar består mest av vilande hehe.

Vilken vecka är du i nu?

Vad skönt :)

Haha är dock inte lika tuff denna gången känner mig mycket slitnare men det är nog för att jag är de haha! Men är tacksam över att kunna jobba hemifrån och slippa kokheta tunnelbanor med illamåendet.

Enligt app och ägglossning 8+2 enligt vul idag 8+6. Nu syntes de små armar och ben på klumpen.

Vilken vecka är du i? Rul snart?
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-03 08:16:00 följande:

Hoppas det blir lättare längre fram :) usch förstår det, har spytt ner ett pendeltåg i rusningstrafik (enda gången jag glömt påse förstås) det var ju sådär haha.

Men lilla bönan! Så söt hen är, en liten dinosaurie:D okej vad fort det går. jag är i vecka 18 idag (helt sjukt) och ska på RUL den 15de, längtar så!

Ja jag hoppas de slutare tidigare än de gjorde med sonen :P. Åh haha stackare såklart det händer när du inte har påse :(.

Haha ja ser ut som en liten t-rex.

Åh det är ju redan nästa vecka <3 ska bli spännande att se om den som utför rul också ser en liten snopp!
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO