• jjkkll2

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-07-08 15:47:35 följande:

Så himla typiskt men jag har typ vant mig vid att kräkas på allmänna platser haha.

Ja men verkligen, tycker de är så otroligt söta i början!

En vecka kvar idag, jag är såååå spänd, jag tror ju forfarande att det är en liten tös men börjar ställa in mig på att jag har fel:p

Haha åh! Jag har klarat mig hyfsat ändå kräktes på en lekplats och Ica parkeringen förrförra helgen det är väl de mest allmänna hittills:P.

Ja fulsöta om inte annat haha!

Jaa jag förstår det! Man vill ju ha varit på rul helst igår! Jaa jag är också så spänd för din skull!

Fick ni svullna tarmar? Om ja, när la sig svullnaden för er? Har för mig att de la sig vid vecka 12 med sonen men är så svullen så känns som att det de inte kommer hända haha. Vet att man kan bli svullen av lutinuset med.
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-07-10 23:00:25 följande:

Gällande svullna tarmar så tog det riktigt lång tid för mig nu den andra graviditeten. Känns som det knappt släppt för någon vecka sen och på tisdag går jag in i vecka 20! Så gissar att det kan vara längre nu andra graviditeten tyvärr :(

Hur mår ni annars? Värme och graviditet är ingen höjdare om ni frågar mig haha!

Jaa jag får en känsla av att de kommer ta längre tid även för mig. Dom är så svullna så jag ser ut att va i vecka 25 typ!

Tycker illamåendet blir så mycket värre när det är såhär hett! Hur är det med ditt illamående nu? Och hur mår du överlag?

Sen känner man sig ju svettig som en gris konstant haha!
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-11 07:41:05 följande:

Fy sjutton, ja man ska inte tro det är en dans på rosor att vara gravid

Oj det där med tarmar har jag ingen aning om, jag trodde hela tiden att det var bebismagen sen har min mage varit större vissa dagar och mindre andra. Har tänkt att det beror på att jag inte kan sköta magen ordentligt.

Men verkligen inte! Jag klagar såååå mycket mer denna graviditeten och kan inte sluta påpeka för sambon hur jobbigt det är haha!

Åh ja tarmarna brukar ju svullna upp och jobba långsammare pga progesteronet :(. Jag kör antingen lactulos eller dulcosoft dagligen nu under graviditeten annars blir jag så förstoppad och jag har ett lager med microlax hemma som Saftey :P.
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-15 11:29:51 följande:

Rul avklarat och jag kan äntligen slappna av lite! Magkänslan hade rätt och förra ultraljudet fel, det blir en liten flicka och jag blev framflyttad till 7/12 så redan vecka 20 nu :D

Men åh grattis till en liten flicka <3<3<3 Du hade ju helrätt! Hur känns det?
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-07-14 00:50:33 följande:
    Jag känner verkligen igen mig! Träffade en bekant som är beräknad ganska snart, och jag kände mig nästan lika höggravid som henne haha!

Ja oja, värme och graviditet är ingen bra kombo alls! Jag mår fortfarande väldigt illa men spyorna är färre, vilket är skönt... Men befinner mig helst nere i vår källare där det är svalt haha!

Har du någon semester än? Ligga vid vattnet är ju inte heller fel! Då är ju tvååringen nöjd oftast här iaf :D
    Haha ja det är helt galet vad magen kan va så stor när bebis är "liten".

Åh skönt att dom lättat lite iaf! Har du hitta saker som funkar att äta och som inte kommer upp? 

Den 23:e är min sista arbetsdag! Längtar dit :) 
    Jaa dom är rätt nöjda vid vatten! Föredrar havet då de är mer blåsigt där = skönare för mig haha! 
  • jjkkll2

Kub idag! Hjärtat slog och fick låg risk. Höll andan ända fram tills att hon sa att hjärtat slog. Nu ser klumpen mer ut som en bebis <3

• jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-27 19:59:28 följande:

Åh stort grattis till er båda!! Vicki, visst går tiden sjukt fort:o nu är det inte als lång tid kvar för oss!! fick din partner vara med föresten?

Jjkkll2, så skönt med så fina resultat! Förstår precis känslan med hjärtslagen, men efter varje undersökning är det som att man kan slappna av lite mer :) har du fått tid för rul? När är du beräknad nu?

Tack! Jaa fyy! Speciellt innan man börjar känna rörelser då får man ju ingen bekräftelse på att dom lever.

Nu är jag beräknad 3:e februari och har rul 15:e september. Har ju känt på mig från början att det är en flicka denna gången och kunde inte låta bli att lägga upp bilden i nub teorigrupp de sa flicka enligt nuben så det blir spännande att se om de stämmer på rul.

Hur mår du? Har du semester?
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-28 15:45:29 följande:

Okej :) inte så lång tid kvar! Eller ja tiden sniglar ju alltid inför ultraljud men förhoppningsvis gör sommaren att det går lite fortare:)

Jag har börjat känna (och Kunna se) ordentliga sparkar nu, min tös är en riktig liten galning mot kvällarna :) ÄLSKAR känslan!

Jag la också upp i sån grupp och alla gissade på tjej vilket stämde, dock har jag för mig att nubben kan resa sig till och med vecka 14 typ. Blir spännande att se på rul om även din magkänsla stämde!

Jag mår bra, har börjat älska att vara gravid! Jag spyr ibland än, om jag inte äter varannan timme så börjar jag må illa. Detta har ju (såklart) resulterat i att jag har gått upp rätt mycket i vikt, är i vecka 22 och har gått upp 6,5 kg vilket stressar mig så in i helvete. Inte egentligen för att väga mer utan de är mer siffran som stressar mig. Min bm rekommenderade mig att gå upp 13 kg under hela graviditeten och jag har redan gått upp hälften :o

Jag har Semester/ ofrivillig ledighet till och med september när skolan börjar igen vilket faktiskt är väldigt skönt :) hur har du det?

Haha ja jag tycker det går sjukt långsamt :P

Åh det är så mysigt och härligt att få se och känna sparkarna, man känner sig aldrig ensam <3 haha lilla partypinglan!

Åh spännande att de stämde för dig! Haha jag skulle bli så snopen om de visade sig vara en kille :P.

Åh så skönt att du kommit över på ?andra sidan? och får må bra/bättre <3

åh bli inte orolig jag hade gått upp 10 vid vecka 20 slutade på en viktuppgång på 19 kg men 6 månader efter fl senare var jag tillbaka på vikten innan graviditeten (gjorde inget speciellt) var väldigt hungrig men berodde nog på amningen.

Jag valde dock att inte väga mig hos bm just för att jag inte ville bli mer stressad men vägde mig hemma. Jag har btw redan gått upp 4,5 snart 5 kg och är bara i vecka 13. Men jag måste småäta för inte kräkas och då får de bli så.

Åh vad härligt med lite långledigt ändå!

Vi har semester nu och har det i 2,5 vecka till! Synd bara att de ser ut att bli mycket regn hade velat bada lite :)
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-07-29 21:55:05 följande:

Precis, det är så otroligt mysigt. Börjar äntligen förstå att vi faktiskt ska få vårat efterlängtade barn! :) har hört att man ofta känner fortare på barn nummer 2, har du möjligtvis kont något än eller är det för tidigt kanske?

Jag blev ju så otroligt snopen när de sa pojk i vecka 16, det gick ju emot allt vad jag kände så när jag på rul fick veta att de var en tjej kändes allt så rätt.

Tack för dina ord, ska nog också säga till om att inte få veta vikten för att må bättre :) så onödig grej att noja över, jag menar vi skapar liv i oss så lite viktökning är väl en petitess.

Åh vad typiskt, precis nu när det ska rena i hela Sverige. Hoppas på lite fint väder men annars får ni väl passa på att bara vila upp er hemma och mysa med magen :)

Jaa det är tur att man är gravid så länge så att man hinner smälta det innan! Jaa tänk snart är hon här<3

Med sonen kände jag i 16+3 men de dröjde ytterligare någon vecka eller 2 innan jag började känna de regelbundet. Jaa lite tidigt ännu gick in i 13+0 idag :P.

Jaa det är så snopet när man känner att man vet liksom och sen får höra tvärtom. Haha ja de förstår jag!

Jaa exakt! Och jag menar det är ju ingen som med flit väljer att gå upp mycket i vikt. Vissa ökar ju enormt i vikt och sen var majoriteten av vikten vätska. Allt är så individuellt! Jaa jag tycker inte du ska stressa de huvudsaken du och hon mår bra!

Haha ja det är faktiskt typiskt! Har tjatat om lägre temperaturer och regn hela sommaren men kanske inte att allt skulle hamna på semestern haha!

Jaa precis semester är ju skönt oavsett :P
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-08-02 22:18:54 följande:

Aaah okej men då är det ju inte lång tid kvar förmodligen :) gud så skönt att vara över 13 + 0 gränsen och kunna slappna av lite. Minns de som de största/viktigaste delmålet.

Ja men de är så sant så, måste försöka ha en slappare inställning till det.

Så typiskt! Vi hade sån tur detta år och prickade in det tre varmaste veckorna när vi åkte iväg och semestrade (och som jag har gnällt på värmen) tycker det är så otroligt skönt nu med lite svalare väder. Jag menar man har ju nog svårt med sömnen som gravid, att även ha 30 grader underlättar ju inte direkt :p

Jaa jätteskönt! Längtar till kräkperioden är över och till första puffarna!

Jaa det låter bra!

Haha ja alltså värmen har ju varit sinnessjuk i år! Är egentligen bara ok med sån värme om jag kan bada hur mycket jag vill. Men när de är så varmt och man ska göra saker som inte innebär att bada så är det ju olidligt!

Jaa nätterna har varit jobbiga trots luftkylare och fläkt!

Hur mår du?
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO