Den andra vårdnadshavaren ändrar veckor utan mitt godkännande
Lång historia kort.
Jag var boendeförälder. Efter vårdnadstvist förlorade jag och den andra föräldern blev då boendeförälder.
Jag litade på mitt ombud och yrkade aldrig på något umgänge I det fall jag inte skulle vinna, vilket resulterade i att den andra föräldern ska bestämma mitt umgänge. Dock står det att umgänget ska vara omfattande.
Han yrkade på ojämna veckor. Och nu pga. Att det var skottår ändrades veckorna, vilket innebär att han istället från o Med januari ville ha jämna veckor istället. Han menar på att jobbveckorna för honom ändras i o med skottåret (Han arbetar inte vanliga arbetstider 7-4). Jag gick inte med på det då, och han menade då på att från o med juni när boendet helt går över till honom kommer han ändå att ändra veckorna då det enligt honom inte är praktiskt möjligt för honom att ändra sitt schema pg.a att hans kollegor också då får ändra om.
Har jag några som helst rättigheter här att säga nej? När han är boendeförälder och jag inte har något domstolsbeslut på umgänge? Jag tycker det är illa att han inte planerat detta från början, och nu bara anser att han kan ändra veckor som han vill..