Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Mäns rätt att avstå

Viktor1988 skrev 2021-05-16 11:21:14 följande:

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.

?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23

Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

Man får ta ansvar, så nej. Staten ska knte göras ansvarig för dina misstag.

Dessutom behöver ettbarn en pappa, ingen j*vla stat kan fylla det tomrummet.

Det är känslomässigt helt veickat att ta avstånd från sitt barn.
  • Anonym (man)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 12:03:48 följande:

Idén finns redan, jag har själv skrivit en tråd om det. Minns dock inte vad den hette, det var rätt länge sedan jag skrev den.

Konceptet heter "Juridisk abort".

Jag är helt för juridisk abort, med samma veckogräns som kvinnans abort.

Och innan någon börjar gapa och skrika om mäns bristande ansvar så vill jag berätta att jag är kvinna. En kvinna som aldrig gjort någon abort men anser att vi i ett jämställt land faktiskt ska vara jämställda.

Barns rättigheter är viktigare än någon bisarr jakt på jämställdhetsextremism.

"Jag är för att vi ger killar tilväxthämnande tabletter under uppväxten så att vi får lika samma medellängd för män och kvinnor."
Svar på tråden Mäns rätt att avstå