Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 13:37:47 följande:
Termen finns, like it or not.
Det finns många lagförslag som har ett namn innan det blivit en lag, ta t ex pandemilagen.
Skrev inte att du inte får vara med att diskutera heller, förstår faktiskt inte hur du läser? Promblem med läsförståelse kanske, du kan väl be någon att tolka åt dig? Så att det blir rätt, det är jättesvårt att föra ens ett samtal annars.
Ok, nej mannen ska inte stå som far.
Bestämmer man sig för att skaffa barn utan en pappa (även vid insemination) ska underhåll inte fås.
Att det endast ska gälla "pappor" är självklart då en kvinna som inte vill ha barnet helt sonika tar bort det.
Man får givetvis stå för sitt beslut även i framtiden, en abort går inte att återställa.
Du skrev "det man faktiskt diskuterar är", det är källan på det påståendet jag vill ha. Vem som diskuterar det som du påstår.
Helt sonika? Nej, det är inte helt sonika för alla kvinnor. Vissa kvinnor kanske ser det som helt sonika att göra abort men för många är detta inte något man gör med lätthet. Du får det att låta som att kvinnor ser abort som ett sorts preventivmedel.
Jag ansåg också det vara något som man bara gör, en lösning, tills då jag själv blev gravid och insåg att jag aldrig kommer kunna göra en abort och ta det med en klackspark.
Det finns kvinnor som inte kan utföra en abort, av emotionella, religiösa eller andra anledningar. De får också stå för konsekvenserna av sina handlingar, likt män. Väljer de att ha sex så vet de att detta kan leda till en graviditet.
Jag tycker helt enkelt att mäns rätt att ha sex inte står över barns rätt att veta vem deras pappa är. Jag anser att män får stå sitt kast. Du vet vad sex kan leda till och du utsätter dig själv för den risken. Det är inte synd om dig för att det sedan, hypotetiskt, ledde till ett barn.