• Fiona M

Mäns rätt att avstå

Jag förstår inte varför inte fler män steriliserar sig istället för att komma på alla dessa mentala kullerbyttor när barnet redan finns.

• Fiona M
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 12:36:41 följande:

Vi lever i ett modernt demokratiskt samhälle och jag kräver inte att kvinnan ska tvingas göra något mot sin egen vilja utan bara att alla ska få det jämställt så inga konstigheter alls egentligen.

Barnet finns ju isf.

Varför inte sterilisera sig så man slipper oroa sig?
  • Fiona M
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 13:24:54 följande:

Men hallå?

För att man kanske vill ha barn i framtiden?

Eller menar du att alla kvinnor som kan tänka sig en abort per automatik ska steriliseras samtidigt?

Frys sperma då.

Juridisk abort skulle bli betydligt krångligare och kostsammare än framtida ivf.
  • Fiona M

Män har enbart kontroll över sin spema.

Varför driver de då inte frågan om preventivmedel och gnäller så över kondom? (Ja, jag spetsar till det, ni behöver inte skriva ?inte alla män?, men nån kommer göra det ändå.)

• Fiona M
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:39:27 följande:

Vi diskuterar mäns rätt att slippa ansvar för oönskade barn.

Det är liksom det tråden handlar om.

Så lilla du får helt enkelt tugga i dig det.

Vad räknas som ?oönskade barn??

Får mannen i alla lägen göra juridisk abort?
  • Fiona M
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:48:33 följande:

Ja, fram till samma vecka som kvinnans val tar slut.

Så han kan knulla runt utan att bry sig om att skydda sig? Dra av kondom under akten då det ändå inte spelar nån roll?

Planera barn för att kunna ändra sig i sista stund? (Hur schysst är det om mannen ångrar sig när kvinnan i 18 veckor bondat med fostret?)

Och?

?hur blir det jämställt för kvinnan?

Ska kvinnor också kunna ta juridisk abort när barnet är fött, och vi återgår till barnhem?
  • Fiona M

Kvinnor kan skydda sig vid samlag ELLER göra abort.

Män kan bara skydda sig vid samlag.

Varför gör de inte det?

• Fiona M
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 21:18:09 följande:

Förklaring då det verkar svårt att greppa

Jag har aldrig sagt att man kan påtvinga en kvinna en abort det är mig en utopi och har inte en koppling till förslaget överhuvudtaget.

Ehm, kan du förklara vad du avser med utopi..?
  • Fiona M
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 22:24:38 följande:

Det är inte meningen att detta ska bli en lag som gör att mannen kan göra detta som en lek....Låt oss säga 1gång max 

Fast grejen var väl att det VAR som en lek, att männen skulle få juridisk abort oavsett skäl fram till v14, har du ändrat dig?

Vilka villkor finns för att männen ska få göra abort i din utopi?
Svar på tråden Mäns rätt att avstå