Mäns rätt att avstå
Jag förstår inte varför inte fler män steriliserar sig istället för att komma på alla dessa mentala kullerbyttor när barnet redan finns.
Jag förstår inte varför inte fler män steriliserar sig istället för att komma på alla dessa mentala kullerbyttor när barnet redan finns.
Vi lever i ett modernt demokratiskt samhälle och jag kräver inte att kvinnan ska tvingas göra något mot sin egen vilja utan bara att alla ska få det jämställt så inga konstigheter alls egentligen.
Men hallå?
För att man kanske vill ha barn i framtiden?
Eller menar du att alla kvinnor som kan tänka sig en abort per automatik ska steriliseras samtidigt?
Män har enbart kontroll över sin spema.
Varför driver de då inte frågan om preventivmedel och gnäller så över kondom? (Ja, jag spetsar till det, ni behöver inte skriva ?inte alla män?, men nån kommer göra det ändå.)
Vi diskuterar mäns rätt att slippa ansvar för oönskade barn.
Det är liksom det tråden handlar om.
Så lilla du får helt enkelt tugga i dig det.
Ja, fram till samma vecka som kvinnans val tar slut.
Kvinnor kan skydda sig vid samlag ELLER göra abort.
Män kan bara skydda sig vid samlag.
Varför gör de inte det?
Förklaring då det verkar svårt att greppa
Jag har aldrig sagt att man kan påtvinga en kvinna en abort det är mig en utopi och har inte en koppling till förslaget överhuvudtaget.
Det är inte meningen att detta ska bli en lag som gör att mannen kan göra detta som en lek....Låt oss säga 1gång max
Det är inte meningen att detta ska bli en lag som gör att mannen kan göra detta som en lek....Låt oss säga 1gång max