Inlägg från: Anonym (Framtiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Framtiden)

Mäns rätt att avstå

Om en sådan lag mot all förmodan skulle gå igenom kommer kvinnor i mycket större omfattning skaffa barn med donatorsperma. Vem fan skulle frivilligt utsätta sig för risken att ens man plötsligt ändrar sig och inte vill ha barn?

Resultat: allt fler bittra, förhållande- och sexlösa incels.

Alternativet: kvinnan hemlighåller graviditeten tills det antal veckor som mannen kan avsäga sig barnet passerat.

Hur vore det om ni ?män? som vill knulla runt utan konsekvenser tog lite ANSVAR för er egen säd och var den hamnar?

• Anonym (Framtiden)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 13:41:06 följande:

Det måste ju såklart till en lagstiftning kring detta också.

Att hemlighålla graviditeten ska inte vara ett kryphål för att komma undan lagen.

Och hur ska man kunna bevisa att kvinnan hemlighöll graviditeten? Ska man ha en rättegång?

Och vad gör vi med alla sexlösa män som ingen kvinna vågar ligga med/bilda familj med?
  • Anonym (Framtiden)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 13:46:00 följande:

Det handlar som sagt var om rättvisa mellan könen och det du nämner som negativt existerar redan tror inte utvecklingen går att stoppa om vi ska få ett demokratiskt heltäckande samhälle 

Fast du måste ju också väga in konsekvenserna av en sådan lagstiftning:

- Vem/vilka ska betala för rättegångar där man ska avgöra om kvinnan hemlighöll eller inte visste om sin graviditet? Hur ska man kunna bevisa något överhuvudtaget?

- Hur ska män kunna hitta någon som frivilligt vill ligga med dem? Risken för graviditet finns alltid, oavsett preventivmetod.
  • Anonym (Framtiden)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 14:04:41 följande:

Vecka 14 är grundregel och därefter är det för sent med att avsäga sig pappa rollen

På fråga nummer två får du det att låta som att kvinnor vill lura till sig en graviditet idag nästan eller hur ska jag tolka, tror nog kvinnor väljer att ha sex lika mycket oavsett en sådan lag

Fast om en man och en kvinna kommer överens om att skaffa barn, och mannen har möjlighet att avsäga sig faderskapet innan graviditetsvecka 14, så råkar paret ha ett gräl i vecka 12, då kan han göra juridisk abort? Det gör ju om hela spelplanen för relationer och familjebildning, hur ska kvinnan kunna lita på att mannen inte ångrar sig? Detta kommer göra att många fler kvinnor kommer, som du så fint beskriver det, ?lura? till sig en graviditet.

Alternativet (än mer sannolikt) är att kvinnor väljer att reproducera sig med donatorsperma då risken att skaffa barn i en relation med en man (som sedan ändrar sig) är alltför hög.
  • Anonym (Framtiden)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 14:20:59 följande:

Förstår inte varför kvinnan skulle välja att åka över sundet mer än idag egentligen i båda fallen är ju pappan okänd . Ser inte skillnaden mer än att den man haft sex med vet man iaf något om och ett dokument som beskriver en person är just ett formulär som man besvarat och hur många saker är 100 procent i detta.

Åka över sundet? Spermadonation är sedan 2005 tillåtet i Sverige, man behöver alltså bara åka till närmaste fertilitetsklinik för att få det gjort.

Anledningen till att de flesta kvinnor kommer välja denna lösning för reproduktion är för att man inte vill riskera att få sitt hjärta och sina familjedrömmar krossade av en sk man som närsomhelst innan vecka 14 kan ändra sig och sorglöst knulla vidare i livet utan något som helst ansvar för sin sperma.

Då är det bättre att veta förutsättningarna från början, om man dessutom kommer kunna välja kön på sitt barn vilket kommer leda till att kvinnor kommer välja bort pojkfoster. Redan idag vill många kvinnor hellre ha döttrar än söner, om män blir överflödiga (ingen vill ha en relation eller ligga med dem) kommer de även bli bortsorterade ireproduktionsprocessen.
  • Anonym (Framtiden)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 14:50:16 följande:

Inget är perfekt vet du....men idag är det inte jämlikt du skriver om kvinnor som får sina hjärtan krossade isf är det nog lika svårt för män som ser en kvinna utföra en abort mot hans vilja det krossar hans hjärta . 

Känslor kan vi tyvärr inte besluta om det kommer alltid att uppstå problem i människors vardag så är livet .

??I det här fallet så försöker jag bara få fram ett demokratiskt förslag där båda könen blir mer jämställda inget annat.

Nej inget är perfekt.....inte dagens lagstiftning heller. Din jämställdhetssträvan handlar bara om att du och dina gelikar inte ska behöva ta ansvar för var er sperma hamnar. Om du hade varit intresserad av jämställdhet på riktigt hade du krävt säkra och funktionella preventivmedel för män och att en man också ska ha möjlighet att bära och föda barn. Men nu är det bara ansvarsfrihet du suktar efter.....totalt genomskinligt!
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-16 14:57:29 följande:

Nej inget är perfekt.....inte dagens lagstiftning heller. Din jämställdhetssträvan handlar bara om att du och dina gelikar inte ska behöva ta ansvar för var er sperma hamnar. Om du hade varit intresserad av jämställdhet på riktigt hade du krävt säkra och funktionella preventivmedel för män och att en man också ska ha möjlighet att bära och föda barn. Men nu är det bara ansvarsfrihet du suktar efter.....totalt genomskinligt!

Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 14:50:56 följande:

Håller med. TS vill bara slippa ta ansvar för sitt sexliv. Hade han velat ha jämställdhet i denna fråga, som inte kan bli det till 100%, så hade han yrkat på bättre preventivmedel för män så de slipper råka göra en kvinna gravid. 

Nå TS och ni andra som vill ha ?jämställdhet?.Varför svarar ni inte på dessa frågor?
  • Anonym (Framtiden)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 15:22:16 följande:

Tråden handlar inte om preventivmedel så jag vet inte hur du menar....

?Det är enbart jämställdhet jag söker mellan könen kvinnan kommer ändå att ha mer makt i dessa frågor så förstår inte varför ni blir oroliga riktigt

Så du vill bara ha ?jämlikhet? när graviditeten är ett faktum? Då är det inte jämlikhet utan du vill slippa ta ansvar för ett barn din sperma tillsammans med kvinnans ägg har skapat. Det är ansvarsfrihet du vill ha, att slippa ta ansvar för det barn du varit delaktig i att skapa.
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 18:33:21 följande:

Du är kul du. Om man gjort ett barn, så är det inte att ta ansvar genom att skita i barnet. 

Du och TS får tycka vad ni vill, men det kommer aldrig att bli som ni vill, män kommer fortsättningsvis få betala underhåll för sina ligg som resulterar i barn, även om de skiter i barnen. Härliga män ni sitter och försvarar.

Exakt. Hur kan man ens tro att ett sådant förslag kommer röstas igenom i Sveriges riksdag? Helt verklighetsfrånvänt.

En man kan slippa ta ansvar för ett barn genom att:

1. Skydda sig (kondom, vasektomi).

2. Inte ha penetrerande vaginalsex.
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:31:44 följande:

Du väljer vad du vill läsa.

Du är inte konstruktiv, du är selektiv.

Inte mycket att lägga mer tid på med andra ord.

Och dina inlägg är konstruktiva tycker du?

Säg mig, finns det något land som har den lagstiftning du önskar?
  • Anonym (Framtiden)
    Friger skrev 2021-05-21 16:47:04 följande:

Självklart. Börjar få lite undrande frågor från mottagningen där jag testar mig bara.

Eftersom du i andra trådar skrivit att du är gift sedan många år undrar man ju vad tusan det är som pågår...?
  • Anonym (Framtiden)
    Friger skrev 2021-05-21 17:20:38 följande:

Att slänga sim-kortet var ett skämt, lite ironi på en Fredag. Hade inte väntat mig svaren jag fick... Då föll djävulen ner i mig och hjälpte mig skriva resten. Ber om ursäkt för det.

Ironi? Enligt tråden om sexchatt är har du barn och partner men är otrogen, både via chatt och irl. Förstår att du inte vill kännas vid de barn du producerar vid dina snedsprång. Jag hoppas att din fru får reda på vilket svin till man hon har!
Svar på tråden Mäns rätt att avstå