Mäns rätt att avstå
Tråden handlar inte om preventivmedel så jag vet inte hur du menar....
?Det är enbart jämställdhet jag söker mellan könen kvinnan kommer ändå att ha mer makt i dessa frågor så förstår inte varför ni blir oroliga riktigt
I USA hade du fått betala i förhållande till din lön, där även en ren Svenssonlön hade genererat betydligt mer i månadskort bidrag där vi talar om många många tusenlappar. Hade du varit tvingad till det här, att potentiellt behöva betala tiotusentals kroner för din avkomma kan jag nog slå vad om att ni män hade slagit er blodiga för att få preventivmedel till er. Per idag betalar dessa svenska män ett litet underhållsbidrag. Det är redan alldeles för lågt och mesigt och dessutom finns det inget extra som tex motsvarar en slags timlön tidsmässigt till tiden mannen inte närvarar och kvinnan själv ska pussla eller betala barnvakt. Hon ska sköta allt sådant själv. Inget extra ekonomiskt bidrag från mannen inte för de flesta av dessa tror en liten slant aka underhållsbidrag ska betala allt, som om det är livets hjältedåd liksom.
Det lilla ni behöver stå för idag är alltså saker du vill få möjlighet att avsäga dig ifrån helt? Hur tycker du att det är jämställt att du ska få ligga utan skydd och en kvinna utan skydd med endast hon ska få fysiskt våndas över graviditeten? Ska vi bestämma så kanske då, enligt din logik, att när kvinnan får någon fysisk smärta så ska man placera en slags taser på mannen med så att han ska känna motsvarande smärta som henne? Eftersom det här ska vara helt jämställt och likt. När hon utför aborten eller förlossningen så ska mannen få rummet bredvid med en taser som skjuter lika smärta för mannen. Jamen då är det jämställt hördu!