Inlägg från: Anonym (Peter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peter)

Mäns rätt att avstå

Viktor1988 skrev 2021-05-16 15:22:16 följande:

Tråden handlar inte om preventivmedel så jag vet inte hur du menar....

?Det är enbart jämställdhet jag söker mellan könen kvinnan kommer ändå att ha mer makt i dessa frågor så förstår inte varför ni blir oroliga riktigt

Fast juridiken är redan mesig när det gäller faderskap, ellerhur? Hur kan detta bli mer jämställt menar du? Per idag så behöver du varken ta den fysiska smärtan i graviditet, födsel eller abort. Utan det räcker gott för dig att bara ha ett skönt sex och sedan ska du ha all lika rätt till ett barn du inte har behövt kroppsligt våndats över. Behöver inte ens se över och ta hand om kvinnan du gjort gravid, du kan leva life. Dessutom är du inte ekonomiskt skyldig alls i moderns ekonomiska tapp i hennes medicinska besvär gällande hennes barnafödande och graviditet. Du lever helt som vanligt och får en unge. Vill du inte ha den betalar du endast underhållsbidrag.

I USA hade du fått betala i förhållande till din lön, där även en ren Svenssonlön hade genererat betydligt mer i månadskort bidrag där vi talar om många många tusenlappar. Hade du varit tvingad till det här, att potentiellt behöva betala tiotusentals kroner för din avkomma kan jag nog slå vad om att ni män hade slagit er blodiga för att få preventivmedel till er. Per idag betalar dessa svenska män ett litet underhållsbidrag. Det är redan alldeles för lågt och mesigt och dessutom finns det inget extra som tex motsvarar en slags timlön tidsmässigt till tiden mannen inte närvarar och kvinnan själv ska pussla eller betala barnvakt. Hon ska sköta allt sådant själv. Inget extra ekonomiskt bidrag från mannen inte för de flesta av dessa tror en liten slant aka underhållsbidrag ska betala allt, som om det är livets hjältedåd liksom.

Det lilla ni behöver stå för idag är alltså saker du vill få möjlighet att avsäga dig ifrån helt? Hur tycker du att det är jämställt att du ska få ligga utan skydd och en kvinna utan skydd med endast hon ska få fysiskt våndas över graviditeten? Ska vi bestämma så kanske då, enligt din logik, att när kvinnan får någon fysisk smärta så ska man placera en slags taser på mannen med så att han ska känna motsvarande smärta som henne? Eftersom det här ska vara helt jämställt och likt. När hon utför aborten eller förlossningen så ska mannen få rummet bredvid med en taser som skjuter lika smärta för mannen. Jamen då är det jämställt hördu!
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 16:56:33 följande:

Alla, och då menar jag alla, som medvetet skaffar barn utan en partner får givetvis försörja barnet själv. Det är hennes ansvar, ingen annans. Och ja, det ska även gälla vid insemination.

Skyddar man sig inte som man, försöker man medvetet att göra kvinnan med barn.
  • Anonym (Peter)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 16:56:39 följande:

Hej Verkligheten!

Satt på ett café och skrev förut blir lite mycket med alla runtomkring sig så nu ska jag försöka svara

1. Jag har två underbara pojkar och barnbarn 3 stycken 2 flickor och en pojk, mitt nicknamn visar ålder samt namn för min äldsta pojk

2. Nej inte vad jag vet iaf 

3. Nja en gång var det nära men jag var ganska tydlig med att jag inte kommer att vara närvarande och det visade sig senare vara enbart en lögn för att förmodligen ha kvar mig så svaret på frågan blir nej

4. Absolut mest för barnets skull men det är redan så många som blir påtvingade föräldraskap som slutar olyckligt så jag tror att förslaget kan vara gynnsamt när allt räknas ihop 

Blev du klokare knappast va....

Jag är som sagt inte ute efter att göra det svårare för någon speciellt inte för kvinnor men i det här fallet är mannen blottade och det kan vara en öppning mot mer jämlikhet i samhället.

Men om det är likhet mellan kvinna och man du är ute efter ska väl mannen läggas upp i sjukrummet bredvid kvinnan och få elektriska plågsamma stötar i pungen som motsvarar en abort och/elller födsel? :D han ska givetvis plågas i lik linje med kvinnan då såklart enligt din logik i att det ska stå helt likt.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 17:02:04 följande:

Nej, det är ett felaktigt påstående.

Då har man bra lite IQ om man missat hur barn blir till, utför akten medvetet oskyddat som man vet generar stor chans till barn och sedan står sig frågande till hur det hände.
  • Anonym (Peter)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 17:07:40 följande:

Jag har väl aldrig sagt att jag vill ta bort kvinnans rätt över sin kropp det vore ett rejält övertramp i min värld .

Däremot blir samhället mer jämlikt därom råder inget tvivel om en sådan lag införs och att den skulle skada kvinnan är enbart prat idag är mannen väldigt klent skyddad.

Men om det är ren jämlikhet du är utefter ska väl givetvis mannens pung få stötar i lik linje kvinnans smärta i abort? Eftersom han också ska få välja abort enligt dig så ska han ju få uppleva abort också ellerhur? Eller hur ser du det jämlikt att kvinnan ska få uppleva en smärta som mannen orsakat genom att komma i en kvinna? Självklart ska han få ligga där med blåslagen pung och då känna på konsekvensen av abort likt en kvinna skulle få.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 17:13:09 följande:

Varför undviker du frågan om preventivmedel? Om du nu vill ha jämställdhet?

Därför att TS ser logiken i hur logiskt det är att mannens inte ska kunna göra juridisk abort trots allt, men greppar efter halmstrån. Samma anledning han inte bemöter mina argument om att män enligt hans logik då också ska bemöta den fysiska smärtan som kvinnor - om allting ska göras helt likt, som han propagerar. Han har inte nog med stöd för sin teori och förlorar debatten så då undgår man bara de argumenten han inte kan ta, helt enkelt.

Debatten är vunnen för länge sedan - att män ska ta sitt ansvar.
  • Anonym (Peter)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 17:20:29 följande:

Finns ingen anledning att djupanalysera dina påståenden då dom inte håller i min värld att män ska utstå samma smärta som kvinnan vid en förlossning för att skapa jämlikhet är ju en ganska synlig utopi som jag inte ens tänker svara på

Är man inte vuxen nog att ta ansvar bör dessa män du kämpar för omyndigförklaras och få sig en förmyndare. Således bör de heller inte ha sex innan de har utvecklat hjärnan till att förstå basic biologi. Åter igen ser jag debatten vunnen då du inte klarar av att framföra argument emot mina. Det enda du har är ett ynkligt tycke som likt ett barn som du inte kan backa upp inför motargument utan försöker då med att du bara inte tycker det. Håller tyvärr inte i större debatten så dröm du vidare om fri knullvärld för män.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 17:34:20 följande:

1. Vill du inte ha barnet så väljer du som kvinna abort.

Då finns inget barn att försörja.

2. Nej, det tycker jag inte. Man bör skydda sig men inget skydd är 100%.

3. Jag har inte använt jämställdhet som ett absolut krav. Skaffa barn själv du, men försörj dem också själv. Varför tror du att jag "är ute efter" en absolut jämställdhet?

Eftersom man vet att inget skydd är 100 procentigt bör då män avsluta samlaget och komma utanför eller helt enkelt inte ha sex med kvinnor de inte vill riskera få barn med. De är inga barn längre utan män som tar ett aktivt val att ha sex, vilket alltid är en risk till barn, och är man villig att ta risken så är valet för män redan taget.
  • Anonym (Peter)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 19:19:28 följande:

Är detta ett forum för diskussioner i ämnen eller ....gömmer sig bakom dolda alias och försöka spela man när man är en kvinna. Känns skönt att man inte avslöjade sig helt nu när man börjar ana hur det fungerar här 

Jag kommer att försöka svara sakligt men det ni bevisat idag ger mig bara ännu mer kraft i min övertygelse om att kämpa för pojkars och mannens rättigheter och att dom ska komma närmare kvinnans i denna fråga råder inget tvivel om.

??Snacket om preventivmedel biter inte då har man helt missförstått sakfrågan

Lycka till och kämpa på du för ditt offerkoftatycke. Svenska män som beter sig som dig ska vara glada över att de inte bor i USA, där de är mycket hårdare mot män. Där är män försiktigare med att doppa runt för rätt som det är så är hela deras månadslön rent bidrag till sina barn. 1500kr är en struntsumma redan som det är. 
    Du har redan ett val att inte bli pappa. - Ha inte sex med de du inte vill göra gravida. Du vill liksom ha kakan och äta den, det är därför ditt lilla desperata argumenterade är skrattretande. Du vill ha något men ändå inte ha konsekvensen av det. 
    Liksom, du vill öppna paketet men inte se presenten under pappret. Då skriker du som ett barn, JAG VILL INTE. Och man kan inte sluta le att det finns sådana som dig i Sverige. Skaffa dig en sexdocka istället och ligg med den. Den kan inte bli gravid. Ska du utföra akten med en riktig kvinna, vet du, så väljer du att lämna ditt öde till att det kan bli ett barn. Du kan liksom inte välja att ge henne ödet och sedan försöka skrika att du inte ville det. 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:31:44 följande:
    Du väljer vad du vill läsa.
    Du är inte konstruktiv, du är selektiv.

Inte mycket att lägga mer tid på med andra ord.
    Du har inte klarat av att framföra och försvara ett enda argument till varför män skulle vara berättigade till att ligga runt och göra kvinnor gravida och sedan lämpa över alla konsekvenser helt på dessa kvinnor att genomlida ensamma. 

Du väljer lite fritt att svara i tråden ser jag, utan att tillföra något. 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:39:27 följande:
    Vi diskuterar mäns rätt att slippa ansvar för oönskade barn.
    Det är liksom det tråden handlar om.

Så lilla du får helt enkelt tugga i dig det.
    Nej, diskussionen handlar om att dessa män ni argumenterar för inte ska behöva stå för sina val de redan tagit. Önskar de sex med en kvinna så lämpar de över ödet att det kan bli ett barn. Alltså har de redan tagit valet i och med att babyn inte växer i männens kropp. De har gett henne sperma, helt frivilligt, och har således tagit valet. Ni vill att de ska få en slags ångerrätt på det, vilket inte är möjligt i och med att de redan skapat vad som kan bli ett barn. Endast kvinnan då det är hennes kropp kan ta det valet, och mannen får glatt stå för sitt val som han redan tagit. 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:41:47 följande:
    Vet du vad?

Klicka på "visa endast" under mitt nick.
    --------------------------------------

Att jag inte besvarar allt hela tiden beror kanske på att jag har annat att göra också. Jag sitter liksom inte i ett politiskt möte som kräver full fokus.
    Snarare att du inte har tillräckligt med argument för din sak. Du har ingenting som backar ditt påstående om att endast kvinnor ska ansvara för skydd och graviditet. Sjukt hur du tycker det är jämställt att all börda och skydd endast ska vara kvinnans ansvar. Vilket det blir i praktiken i din logik i att män har ångerrätt.  
Svar på tråden Mäns rätt att avstå