Mäns rätt att avstå
Alternativet (än mer sannolikt) är att kvinnor väljer att reproducera sig med donatorsperma då risken att skaffa barn i en relation med en man (som sedan ändrar sig) är alltför hög.
Inget är perfekt vet du....men idag är det inte jämlikt du skriver om kvinnor som får sina hjärtan krossade isf är det nog lika svårt för män som ser en kvinna utföra en abort mot hans vilja det krossar hans hjärta .
Känslor kan vi tyvärr inte besluta om det kommer alltid att uppstå problem i människors vardag så är livet .
??I det här fallet så försöker jag bara få fram ett demokratiskt förslag där båda könen blir mer jämställda inget annat.
Håller med. TS vill bara slippa ta ansvar för sitt sexliv. Hade han velat ha jämställdhet i denna fråga, som inte kan bli det till 100%, så hade han yrkat på bättre preventivmedel för män så de slipper råka göra en kvinna gravid.
Hej TS!
Jag skulle vilja vet mer om dig så att jag förstår var dina åsikter kommer ifrån:
1. Har du egna barn?
2. Har du nån kvinna i din omgivning (mamma, syster, flickvän, fru, dotter) som genomgått abort?
3. Om ja på 1:an, har du blivit "lurad" till barnet och hur gick det i så fall till?
4. Ser du några problem med ditt förslag? Sätt dig in i mamman och barnets perspektiv.